Har problem med AirPortdelen i min Netgear MR 314 Wireless Router. Jag kan helt enkelt inte logga in, det är helt kört, får meddelandet "there was a problem joining your preferred AirPort network". jag har ingen kryptering och har prövat med alla lösenord, det ursprungliga, mitt nya, min mors mellannamn etc... Jag tog förgivet att den inte skulle gå att konfigurera med Apples mjukvara men det skall väl inte vara nödvändigt, det är ju bara DHCP, eller ? Den måste ju vara kompatibel, macoteket säljer den ju och skryter hur bra det är med Airport, jo tjena :-/
Routern går alldeles utmärkt att konfigurera med TP-kabel via webläsaren. Jag får en bra signal mellan routern och Powerbooken i internet connect så det är inget fel på kontakten, jag kan bara inte logga in.
Jag har även damsugit Apples supportsidor för att se om det var ett dokumenterat problem men hittade inget relevant. Jag har försökt allt, jag postade på MacFixit utan att få ett enda svar (det har aldrig hänt mig tidigare), låt se om det här forumet är till större hjälp