Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Knas med cd-bränning i PB G4 Combo

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-17 14:26

Hej,

Har haft grymma problem med att bränna cd-skivor på min PB G4 Combo, både data, mp3 och ljudfiler.
Brännaren går igång och bränner ca halva skivan och avbryter sen och skickar ut skivan (cd-r) som bara är att slänga. Det är grymt irriterande, tidskrävande och dyrt...
HELP ANYONE...??
Har provat att bränna via Toast, I-tunes och den inbyggda funktionen. Samma resultat...
Bränner bara i 4Xhastigheten så detta borde inte vara ngt problem.
Datorn kom hem från en liten resa till Holland i går, där de testkört "utan problem". Andra skivan jag bränner=sammma problem igen...

Har ngn annan varit med om samma eller liknande problem...?

Jag kanske är kinkig men när man har köpt en ny dator för 40 000:-, så vill man ju helst slippa ha ngn som helst kontakt med Apples "supertrevliga och serviceminded (NOT!) tekniska support)

Tacksam för idéer...

Mvh

//Micke

• Oregistrerad
  • 2002-07-17 14:38

Märke på CD-skivorna?

Vissa märken funkar inte med vissa CD-brännare...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-17 14:57

Sony, Kodak och Memorex har jag provat ingen skillnad...

• Oregistrerad
  • 2002-07-17 17:06

Kontakta ÅF som sålt maskinen. Bränn en CD hos dem och visa då det inte funkar...

Vad har du för version av system?

Jag har precis samma problem. Både med DVD och CD. Jag har inte lyckats en enda gång.

/J

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-09 19:35

Verkar trots allt onekligen vara relaterat till märke på cd-skivorna i a f...
Har sedan en tid ebdast bränt på verbatim-skivor och nu fungerar det alldeles utmärkt i alla olika hastigheter...
Prövade dock bara för ngn vecka sen att bränna på memorexskivor (fick ett 50-pack i present); lönlöst och värdelöst fick samma problem som tidigare...
så mitt tips är att söka reda på ett märke som fungerar (i mitt fall verbatim).

Dock är det ju synd att spelaren/brännaren är så himla känslig...

//mmi

1
Bevaka tråden