Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gratis inspelningsprogram.

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Finns det något gratis program som kan användas ihop med reason 2.5.

Jag är då ute efter inspelnings möjligheter med mic. Jag är en student så jag har inte råd att köpa typ cubase just nu.

Tack på förhand! :rolleyes:

Audacity, finns för windows, linux och mac.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-09-10 21:10

Audacity funkar ypperligt kan intygas. Jag använder det massor!

Du använder det inte tillsammans med Reason bara, du får stänga av Reason först, sedan starta Audacity. Om du vill spela in sång så kan du ju exportera en loop från Reason, importera till ett stereospår i Auda, lägga på sången på ett annat spår, slänga reasonspåret och sedan exportera sångljudet som aiff och importera in i NN19, XT eller ReDrum.

Själv gör jag helt enkelt så att jag stänger ner Reason och provar mig fram med musiken "fortfarande ringande i öronen", spelar in, exporterar och importerar. Använder ofta min Powerbooks interna mik, det funkar faktiskt...

Om du inte stänger Reason innan så kommer Reason hänga sig, pga att ljuddrivarna till macens interna ljudkort inte kan jobba med flera program samtidigt. Eller jo - de kan de, men inte med just Reason, som vill ha all uppmärksamhet.

Ursprungligen av PF:

.....
Om du inte stänger Reason innan så kommer Reason hänga sig, pga att ljuddrivarna till macens interna ljudkort inte kan jobba med flera program samtidigt. Eller jo - de kan de, men inte med just Reason, som vill ha all uppmärksamhet.

Är det sant?
Kör PC men funderar ofta på att byta.