Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gratis inspelningsprogram.

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-09-21 23:39

Men kan man ta in Reason-ljudet in i Garageband?
(Direkt alltså via ReWire...)... eller hur gjorde du, Nixon?

Ja, Reason-ljudet kommer med i Garagebands mix direkt via Rewire. Starta GB först och Reason sen. Enkelt och bra. Bara att exportera till iTunes.

Man kan tyvärr inte få in Reasons ljud till enskilda kanaler i Garageband (för effektläggning och mixning), men ljudet påverkas iaf av mastertrack-effekter.

Det är egentligen fantastiskt att ett "gratis-program" som Garageband är så pass avancerat som det är. Men till en ny version hade det varit trevligt att kunna bounca eller frysa"programvaru-instument"-spår och rewireströmmar till ljudfiler. (för besparing av cpu)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-09-22 01:28

Ok, jag trodde inte GB grejade det, men då låter det ju helt kanon! Då får jag positiva vibbar ang mitt stundande iMac-köp. Eftersom leveransen dröjer så får man ju tankar på annat. En billigare PC t ex. Tyvärr. Önskar därför att den kommer nu snart så jag inte har en chans att ångra mig och göra något dumt...

Kan man inte göra tvärtochom. GB sång in i reason?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-09-23 13:13

Nej. Reason har gott om outputs (64 st) men inga inputs. Man kan importera ljud, men det blir krångligt med hela låtar, mest pga överblick osv. En sampler är bättre lämpad för korta ljud än hela mixar s a s.

oki, tanks

Bevaka tråden