Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logic 7 är här!

Tråden skapades och har fått 49 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ja vad säger man nu är den här

http://www.apple.com/logic/

"distributed audio network "

Fyffan va coolt!

Fattar inte vad Steinberg tänkte på när dom gjorde VST System Link? Ethernet är ju så självklart... Apple/Logic har ju iofs lite större möjligheter att tweaka hela systemet för att få önskad prestanda...

Puh!! Dom verkar inte ha höjt priset, tur att man väntat

Men full plug-in delay compensation verkar lysa med sin frånvaro. Får väl ta och vänta på Logic 8 i så fall

Citat:

full plug-in delay compensation verkar lysa med sin frånvaro

Känns inte det som en förutsättning för "distributed audio network"? Fattar inte vad man skulle ha det till om audion inte synkar...

Nej, jag håller med, men samtidigt tycker jag det låter som att dom dissar externa processorkort i texten... Är väl bara till att vänta och se.

Jag tycker att deras slogans är underbara!

"Introducing this year's hit-makers"

samt

"Precision German engineering meets California design"

Det står att Logic Express har Maximum resolution 24-bit/96kHz medans Logic Pro har 24-bit/192kHz .

Vad är en normal CD-skiva i för upplösning? Om jag har spelat in en låt exakt likadant i både Express och Pro innebär det att det blir bättre ljud i Pro då?

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2004-09-29 21:05

Finns på svenska Applestore siten nu, 2995 för uppgradering från version 5, 6 eller 6 Pro. För en gång skull så har jag inte uppgraderat vid fel tillfälle, köpte aldrig 6 Pro

Hmmm, och folk som klagade över 1500 spänn på Cubase SX 3 här.

Finns det någon i södra sverige som kan tänka sig att hålla en Logic kurs? Skulle inte skada för en Cubase användare som tycker det är läge att börja nyttja sin investering...

D.

Vilken Tur,Jag hann aldrig köpa min uppgradering i lördags.
Sisst köpte jag alla pluggarna 2 veckor innan.

romaneko: en vanlig cd är 16bit/44.1kHz, och om du inte har våldsamt bra signalkedja är det ingen skillnad mellan 96 och 192kHz (och många menar att skillnaden mellan 44.1 och 96kHz inte är särskilt märkbar).

En hel del smågodis i uppgraderingen (ett par extra pluggar), men den riktigt stora förändringen verkar vara gränssnittet. Lite svårt att se från pluttbilderna hos Apple. Det här med distribuerad dsp-kraft tror jag är något som är mest för de stora grabbarna: vinsterna verkar vara små om man inte har ett par G5:or i ett hörn. Men då har man kanske en ursäkt att köpa ett rack fullt med XServes. (det här är utifrån vad jag hört om pluggar som Wormhole och liknande: en hel del overhead, och har man inte gigabit Ethernet så blir det för hög latency.)

läste just på coreaudio-listan att det bara är Logics egna pluggar som går att köra distribuerat. Fortfarande användbart, men inte alls lika coolt som om man skulle kunna köra vilka pluggar som helst. (och på grund av diverse skäl så är det tveksamt om AU-pluggar kommer kunna köras distribuerat inom en överskådlig framtid.)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-30 10:02

Vad händer med Emagics hårdvara nu?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-23 09:46
Ursprungligen av acke:

Vad händer med Emagics hårdvara nu?

Svarar mig själv. Appleinsider har en artikel om ny hårdvara från Apple som funkar med bla Garageband.

Men nog hade Emagic mer hårdvara...

Den kommer nog att funka.

Jag är väldans glad över 7:an.Den verkar fräschare i GUI:t och har grymma EQ´s,Pitch korrektion och finfina mjuksynthar.
Appleloops verkar skoj det också,även distribuerad DSP.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-30 13:44

Gaaaahhh! Får 50% rabatt på båda Logic 7! Logic Pro för 5000kr eller Logic Express för 1500kr. Så jäkla billigt!

Undra om det är värt att slå till på Pro för 5000kr?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-01 00:27
Ursprungligen av Niklas HS:

Gaaaahhh! Får 50% rabatt på båda Logic 7! Logic Pro för 5000kr eller Logic Express för 1500kr. Så jäkla billigt!

Hur då? Var? :eek:

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-09-30 13:46

Hehe! Jag bara väntade på att någon skulle märka att Mecenat-rabatt nu gällde. Själv stod jag i valet och kvalet, men jag har beställt Express. Dessvärre har Applestore monumentala problem med betalningar på annat vis än kreditkort så jag väntar på att de ska höra av sig så man kan lösa det på något vis.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-30 17:34

Jahopp.. jag som kör Cubase och Mac känner mig som ngn om sitter med Atari el liknande.
Fick precis nya SX3 tycker det flyter på riktigt bra och många bra funktioner samt G5 optimerad.
Men så kommer nya Logic 7 och det är ju inte fy skam heller.. Men kan man jämföra dessa två program rak av ?
Är det inte mer gränsnitt som spelar roll och vilket man är van vid..
Jag skall ärligt säga att jag funderat (r) på Logic 7 men jag är ändå lite skeptisk till om man skall byta.
Najs med färdiga loopar däremot som man kan slänga in några takters trummor för att snabbt komma igång och sedan ta bort för att lägga på egna. Men så äger jag en hel drös med VST pluggs som man inte vet hur de kommer funka när man AU konverterat dem.

Ja frågan är väl inte om man byter utan när !

Är det bara jag som kör SX 3 och G5 ? Är jag dum eller är det ngt allvarligt fel på mig ?

Logic Cubase Logic Cubase haha... :kaaaka!:

Ursprungligen av motif:

Jahopp.. jag som kör Cubase och Mac känner mig som ngn om sitter med Atari el liknande.
Fick precis nya SX3 tycker det flyter på riktigt bra och många bra funktioner samt G5 optimerad.
Men så kommer nya Logic 7 och det är ju inte fy skam heller.. Men kan man jämföra dessa två program rak av ?
Är det inte mer gränsnitt som spelar roll och vilket man är van vid..
Jag skall ärligt säga att jag funderat (r) på Logic 7 men jag är ändå lite skeptisk till om man skall byta.
Najs med färdiga loopar däremot som man kan slänga in några takters trummor för att snabbt komma igång och sedan ta bort för att lägga på egna. Men så äger jag en hel drös med VST pluggs som man inte vet hur de kommer funka när man AU konverterat dem.

Ja frågan är väl inte om man byter utan när !

Är det bara jag som kör SX 3 och G5 ? Är jag dum eller är det ngt allvarligt fel på mig ?

Logic Cubase Logic Cubase haha... :kaaaka!:

E' nog samma fel på mig i så fall, men eftersom jag sitter på en G4 så kanske det är allvarligare :?

Jag har varit så dum så jag skaffat både UAD-1 och PowerCore och som det ser ut nu så verkar det inte vara den vägen som Apple tänker ta med Logic. Ja, ja, tur att det finns alternativ

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-30 17:54

köpt!

LOGIC PRO 7 RETAIL-INT, LATE OCTOBER MONTHS
Din order borde skickas den 29.10.2004 eller tidigare.

tar ju lite tid innan det kommer dock... undrar vad som e kvar o göra, fixa lite buggar o.s.v kanske! he he

motif: jag tycker inte man ska byta om man är injobbad på ett program. Oftast så tar det ett bra tag innan man kommer in i hur ett program funkar vilket är i mitt tycke bortkastad tid om man inte har tunga skäl att byta. Vilket av programmen som är bättre är nog mest en smaksak, även om jag personligen föredrar Logic.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-09-30 20:47

(De hörde aldrig av sig så jag löste det hela på ett annat vis. Ingen logik, kort och gott.)

  • Oregistrerad
  • 2004-10-01 10:03

Exakt! Vad är en Mecenat-rabatt??

  • Medlem
  • 2004-10-01 10:08

Studentrabatt. http://www.mecenat.se/

  • Oregistrerad
  • 2004-10-01 10:12

ah, tyckte väl att det lät för bra för att vara sant

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-10-01 13:03

En av få saker som e positivt för oss studenter! Nu ska jag bara spara ihop till en mac först.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-01 15:35

Köp en beggad om du inte vill vänta till jul... :/

  • Oregistrerad
  • 2004-10-01 18:35

Är Pro värt den extra kostnaden av tre och ett halvt tusen?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-01 18:42

Om du vill ha "mjukvarubundlen", JA! Om du är nöjd med bara Logic, NEJ!

Kolla om Pro har features du MÅSTE ha...

Bevaka tråden