Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logic 7 är här!

Tråden skapades och har fått 49 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-10-02 00:47
Ursprungligen av DaPhox:

Om du vill ha "mjukvarubundlen", JA! Om du är nöjd med bara Logic, NEJ!

Kolla om Pro har features du MÅSTE ha...

Alltså, det är ju det som är saken. Pro verkar vara oändligt mycket bättre tack vare alla gratis pluggar som följer med.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-02 07:09
Ursprungligen av Niklas HS:

Alltså, det är ju det som är saken. Pro verkar vara oändligt mycket bättre tack vare alla gratis pluggar som följer med.

Se där. Då har du gjort ditt val.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-02 01:13

Jag körde Platinum tidigare (numera Pro). Nu kör jag Express av ekonomiska skäl. Saknar ett helt gäng med pluggar som fanns i Platinum, att man bara kan ha 4 effekter/kanal, samt att man bara kan köra 16 audioinstrument i Express. Annars är det super!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-02 12:53

Niklas: Prisskillnaden gör att pluggarna som följer med inte direkt är gratis!

  • Oregistrerad
  • 2004-10-02 13:15
Ursprungligen av PF:

Niklas: Prisskillnaden gör att pluggarna som följer med inte direkt är gratis!

Jag vet. Haha.. Dåligt formulerat av mig

Men fortfarande... Är pluggarna bra? Är dom värda det extra priset?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-02 14:17

Det är de nog. För den som kan betala utan att det gör för ont
Är man lite ekonomisk och köper Express gör man säkert absolut
ingen dålig affär heller iaf. Och du kör ju Reason också. For life!
Komplettera med Express tycker jag.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-02 16:16

Jo, precis. Jag är ju en inbiten Reason användare... Kanske inte behöver slösa så mycket pengar på någonting jag ändå kommer göra i Reason ändå

  • Oregistrerad
  • 2004-10-03 12:33

Tycker att evp-88an självt är värt hela summan. Har dock ingen lust att fastna i Pro's uppgraderingspriser.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-03 17:11

Surt att det inte finns PDC!!

  • Oregistrerad
  • 2004-10-04 12:51

DaPhox: Om du gillar EVP-88 - Testa Native Instruments Elektrik Piano. Oh man, du kommer älska det! (och mig for telling ya!)

  • Oregistrerad
  • 2004-10-04 13:00

tackar pledge:

vet att det har kommit nåt sånt från Native men inte hunnit kolla det. Ska göra det s.f.s.m.

Switchar officiellt fr.o.m. idag från Cubase SX till Logic Express 7 när det dyker upp. I.o.m. det satsar jag nog på Elektric... istället för Logic Pro. Elpiano är det enda jag vet att jag vill ha från Pro så jag skippar det. Hoppas jag inte ångrar mig!!! :eek:

  • Oregistrerad
  • 2004-10-04 15:27

Det går rykten på Sonik...att Logic börjat levereras i UK. Hoppas verkligen detta är sant, kan inte vänta så länge på det...

  • Medlem
  • 2004-10-04 21:50

Hej, är det någon av er som kör Logic med OSX på en G4? Jag har en bärbar G4 med 512 MB RAM, och tycker att OSX (12) är en aning segt. Nya Logic 7 kräver ju 10.3. Är det någon som har erfarenhet av 10.3 på en G4, så säg gärna vad ni tycker om det.

Panther är bättre optimerat än Jaguar så allting går snabbare i 10.3. Funkar t o m på en G3:a men då krävs det mycket minne för att det skall flyta på!

  • Oregistrerad
  • 2004-10-07 10:32

Hur funkar det om man för över en licens numera? Det vore trevligt om man kunde köpa "av nån som studerar". Hur funkar detta? Jättetacksam för svar.

Jag har fattat det som att en "studentlicens" inte går att uppgradera. Så om du planerar att ligga kvar i Logic Pro 7 så är det säkert ett bra köp.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-07 12:13

Fick det levererat idag!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-07 12:30

fast upptäckte just att installskivorna e DVD's... he he. fan, har ju bara CD på gamle G4'an...

Det går väl ladda ner från emagic.de?

Bevaka tråden