Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Billigt nybörjarprog. ???

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-10-12 09:37

Hej!

Jag har precis köpt mig en B/W G3 somjag hade tänkt använda till enklare musikinspelning. Nu vill jag veta vad det finn i programväg till denna.

Jag har kollat lite på "Hit Kit" någon som har erfarenhet av det??? Eller finns det något annat progam som ni rekomenderar?? Det ska gärna klara midi och sådant. Gargage band fungerar kanske inte på min G3.a?!?!

Kom gärna med tips och förslag!

/Oskar

  • Medlem
  • 2004-10-12 10:18

Har du en välsorterad tidningshandlare i närheten så traska dit och köp ett nummer av Computer Music.
På den medföljande CDn får du allt som behövs, ett helt okej program för audio och midi, lite olika softsynthar och några effekter. Väl värt 139:- som jag har för mig tidningen kostar.
Lycka till!

/Rickard

  • Oregistrerad
  • 2004-10-12 10:53

Tackar!!

Ska köpa den snarast!!!

Hit Kit har jag för mig är någon bantad version av Logic, och funkar säkert om du är helt nybörjare. Annars skulle jag satsa på något av de billigare programmen: Logic Express, Cubasis, eller Tracktion. Rillos tips är inte heller helt dumt, så får du lite klarare för dig vad du behöver.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-13 11:11

Jag har hittat ett prog. som heter "Band in a box"... Kan man spela in i detta eller är det bara "auto komp prog."???

Ursprungligen av MsB:

Hej!

Jag har precis köpt mig en B/W G3

/Oskar

Heheh det är en Macintorsk va?

Jag är PC-torsk och vet inte om det här programmet finns för mac men ett förslag är att du testar fruityloops.
Det är mycket enkelt att arbeta i och man kommer igång direkt. Finns midi, vst-plugins och inbyggda synthar plus en del samplingar. Inlärningströskeln är mycket låg.
Vet inte riktigt vad det kostar men det är inte så himla dyrt. Mins inte deras hemsida nu men pröva www.fruityloops.com eller sök efter fruityloops på google. Man kan köpa programmet från deras hemsida.

///Nicklas!
Lyssna på oberoende artister:
http://hem.passagen.se/piplayer

Fruityloops finns inte till Mac.

Ytterligare ett alternativ är att leta upp en äldre version av Logic, Cubase eller liknande och köra det. En G3 är inte världens snabbaste maskin, och de är få program som släpps till OS9 numera.

Sitter faktiskt just nu och surfar med safari (=OS X) på en gammal beige G3 och det fungerar, om än inte ruskigt snabbt, så iaf. tillräckligt. Använder den dock nästan endast till enklare saker som iTunes och surfning så jag vet ju inte hur det går med tyngre saker.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-19 20:35

Självklart kör jag osx på den! Det flyter på riktikt bra!!:D

Någon som har några fler tips på program?!

1
Bevaka tråden