Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Looken på Logic...

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är sugen på att skaffa Logic 7, laddade därför hem Platinum 5.1.1
Ser 7:an lika murrig och mörk ut? Gränssnittet liknade ju Cubase i
pre-VST look, såg lite amatörmässigt it i jämförelse med SX2

Det där med utseende är ju en smaksak, jag tycker att Cubase SX2 ser hemskt ut, lite leksaksprogram känsla över hela produkten.
Det finns lite screenshots på http://www.emagic.de men utifrån vad jag har sett så är den i princip lika snygg som den alltid har varit

Jag tycker Cubase VST såg väldigt "nu skall vi ta hämnd på de år vi var tvungna att ha monokrom grafik" ut.
SX är mer sansat och jag är glad att de slutat använda ALLA 16,7 miljoner färger samtidigt bara för att de kan.

Logic ser coolt industri ut och ger ett intryck av stabilitet och seriositet som tilltalar mig.

Waiting for retribution
/Rob

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-25 16:52

ProTools är kallast och hårdast! Gränssnittet är knappt förändrat sedan 1994 och det måste anses väldigt brutalt!

PF: Det är ju helt sant. Fast ibland får man känslan av att koden inte heller är ändrad sedan 1994 och det är mindre coolt... :kaaaka!:

/Rob

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-25 18:21

Sant. Men de har iaf implementerat ReWire osv nu och det ska ju funka fint enligt de som är insatta. Och MIDI-stödet ska ha blivit något bättre.

Rent estetiskt gillar jag SX mer än Logic. Fast Logic ser lite seriösare ut. Funktionellt är det dött lopp.

MIDI stödet är ngt bättre i PT 6.4 men lämnar ju fortfarande mycket att önska tycker jag. (iaf om man jämför med Logic). Annars vet jag inte vad som ska klagas på vad gäller PT. I mitt tycke är det det överlägset bästa inspelnings- och redigeringsprogrammet. Jag jobbar ju mest med bara audio och då alltid i PT. Jag funderar på att köpa Logic (för midihanteringen mm) nu då man kan få det med studentrabatt för halva priset efter vad jag hört, jag ska ringa Apple idag. Rewire fungerar alldeles utmärkt på PT.

1
Bevaka tråden