Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Redmatica Autosampler

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

[center]

[/center]

Redmatica som tidigare släppt programmet EXS Manager har nu skapat AutoSampler. AutoSampler förenklar processen med att sampla av ljud från hårdvarusyntar och plugins, och fungerar som namnet antyder automatiskt. AutoSampler skickar ut en midisignal, spelar in resultatet och bygger från detta ett EXS-instrument utan att du som användare behöver lyfta ett finger.

AutoSampler har inställningar för hur många noter som ska samplas och i hur många anslagsnivåer. Det finns också möjlighet att skapa samplerinstrument där syntinställnigar som filter och annat samplas, vilket underlättar vid sampling av till exempel physical modelling-syntar.

AutoSampler finns bara till Logic och till EXS24, men ljudfilerna som spelas in kan självfallet användas i vilken mjukvarusampler som helst.

Mer info finns hos Redmatica.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2004-11-09 08:55

Hmmm. Denna verkar mer än nice. Mycket jäkla nice alltså. Jag har gjort en del trevande försök att sampla om lite hårdvara till Halion tidigare men det har sällan blivit riktigt bra. Här skulle man ju kunna gå omvägen via Logic. Kan ju skapa en nice community att dela samplingar inom också

D.

Har haft denna idén länge, undrar hur det går om man samplar velocity stackade ljud, eller ljud som skall loopas, hittar den perfekta loopar också?

oj såg inte länken

Jag antar ett det inte finns något liknande program till oss Logic på PC anhängare?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-10 14:26

Och inte till oss PC-anhängare över huvud taget, då jag inte kör Logic utan Cubase SX.

Blir lite sugen på att hacka ihop nåt liknande till min Akai. .akp är väl ganska väldokumenterat?

Vet inte riktigt vad jag skulle ha det till bara, samplade synthar är så trist, men det känns som ett kul program att ha

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2004-11-10 15:25

Hmm Peter, du är inte sugen på att hacka ihop ett sådant program till Halion och SX? Mac und PC natürlich? I så fall kan du väl skicka ett PM

D.

Kör inga inga mjukissamplers själv, så det faller sej inte så naturligt. Men om jag gör nåt så kan man ju ha nåt slags plugin-arkitektur för utfilerna... Ska fundera lite och forska i lämplig teknik (nån som gjort nåt liknande, är det MFC som gäller eller?), kan ju bli ett projekt över jul-ledigheten...

1
Bevaka tråden