Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få inte igång vsti under logic pro 7

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag försöker installera Atmosphere och Ultrafocus, men logic vägrar ta emot registrerings nummret. Sedan krashar det programmet och logic öppnas. Öppnar man grejjen där man ser alla begintliga, och dom man försökt installera, och kör testet så får jag en massa error. En del saker testet genomför går bra, men 2 st gör inte de. De är i vst format. Har inte hittat någon au. Vad är felet. Är det själva vst pluggen de e fel på, eller ligger den i fel mapp, eller vad? Jag har lagt vst pluggen under macintosh HD-bibliotek-audio-plug-ins-vst. (tror det är så. Sitter på annan dator nu)
Hilfe!

Måste man inte ha en VSTi --> AU wrapper eller liknande till macen? Logic på Mac stödjer inte VST längre utan bara Audio Units. Kör inte Mac själv så någon annan här borde veta mera om vilka program du skall använda osv.

Ahh. Där ser man.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-14 14:20

Det finns väl AU-versioner av de pluggarna?

Ursprungligen av Karl Johan:

. Har inte hittat någon au.

Har testat audio units, men den funkar inte den heller.

Ursprungligen av Karl Johan:

Har testat audio units, men den funkar inte den heller.

Om du går in i AudioUnit setupen så kommer du att se att sina "krashade" pluggar är gråa, men det går att aktivera dem ändå och köra precis som förut, med den enda skillnaden att Logic kommer att säga till varje gång du startar att du använder "Unauthorized PlugIns" och att dessa kan göra Logic ostabilt.

Jag kör själv både "wrappade" vst's och icke auktoriserade pluggar med framgång....

MMM

Hur bär man sig åt då? För närvarande så hittar jag inte vst instrumenten i logic.
(jag hittar dom som gråa i den där audio unit setupen).
Prövade att installera DFH igår. Den fick jag upp, men utan ljudbank. Prövade att ändra i inställningarna till DFH men utan lycka. Sedan uppdaterade jag DFH och då försvan den helt Vadan detta?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-14 14:29

Jag förutsätter att du har licenserna, och i så fall har du ju full support från både Emagic och pluggtillverkarna. De är proffs på att besvara frågeställningarna så använd deras hjälp.

Det får nog bli så ja.
Men tackar så hjärtligt för er tid.

Ursprungligen av PF:

Ingen fara! Menade bara väl med den där kommentaren, så du inte blir förvirrad av olika förslag som kanske ändå inte kommer funka. De vet, så att säga.

Förstod det. Brukar oftast vara lättast att vända sig direkt till dom men om det vore någon enkel lösning så tänkte jag höra här först så man slipper ringa till varenda företag som jag har syntar ifrån. Brukar brista på tålamodet en del

Nästan klart nu. Fick igång alla pluggar. Jätte nice. Men när jag öppnar DFH så är tillexempel alla bastrummor panorerade till vänster? Och hi-hatarna är till höger? Lite knepigt. I cubase till pc så lägger ju dfh ut alla microfonerna som olika in/outs på mixerbordet. I Logic på min mac så lägger det sig som en sterio kanal? Är det något man kan göra åt detta? :kaaaka!:

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-14 14:40

Ingen fara! Menade bara väl med den där kommentaren, så du inte blir förvirrad av olika förslag som kanske ändå inte kommer funka. De vet, så att säga.

Jepp, numera går det. Problemet är att du får skapa reglarna själv. Det är inget som Logic fixar automatiskt åt dig, som i Cubase.

1
Bevaka tråden