Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sonar 3.0

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ursäkta en annan... men det verkar inte på detta forum ha uppmärksammats att Cakewalk på måndag släpper Sonar 3.0.

So what? Sonar är väl bara nått som tyskhatande jänkare kör - ett substitut...

Njae... Sonar hette först Cakewalk och sen Audio Pro och sen Sonar och nu tutar det bra i den sirernen - och till ett billigt pris (nej, jag är inte betald för att skriva, bara användare sen 1992).

Tänkte bara berätta det...

Om det inte var så förbenat plottrigt skulle jag överväga det. Fast jag är så nöjd med SX att det nog inte skulle spela nån roll ändå.

...och självklart har de gjort om designen bara därför...:rolleyes:
ser klart bättre ut.
Nu ser alla programmen dock likadana ut mer eller mindre.
Fast jag anar fortfarande en viss plottrighet, kanske bara är ovan.

arrangefönster
mixer

Är man nöjd med det verktyg man har ska man givetvis ej snegla på Sonar (om man nu inte har Sonar 2.x).
Jag tänkt mer på oss fattiglappar som bara har råd med Sonar och som nu kan få lite mer "bucks for the road" eller "gains fot the eyes" eller vad det nu heter. Funkar helt suvve med Reason by the way...

uy.. ser riktigt nice ut faktiskt!
Hur mycket kommer programmet kosta? Antagligen väldigt prisvärt med tanke på deras tidigare priser..

  • Medlem
  • 2003-09-29 14:40

Priserna ligger på 719 $ för Producer och 479 $ för studio versionen.

En uppgradering kostar reggade Sonar anv 179 - 249 $ för Producer och 99 - 119 $ för Studio. Priserna varierar beroende på vilken version man uppgrad. från.

Nu vet jag vad en del av nästa lön ska gå till

ojdå.. det var visst rätt mycket dyrare än vad jag trodde

$479 för den vanliga "studioversionen" tycker jag var rätt ok. Det blir ju ca 3900:- i Sverige om Sweden Midi Music fortsätter med sin låga prispåslagsfilosofi.
Producerversionen, som betingar ca tre papp mer kan vi dock glömma för den innehåller bara en massa extratjafs som vi alla redan har i våra datorer redan.

Sonar 4 - bra eller anus?

Hej alla glada!

Mattias heter jag (silverstar), och jag undrar om det är någon annan som köpt Sonar 4 uppgraderingen? Är ni i såna fall nöjda med den, eller har den några buggar? Har inte kunnat testa den ännu, p g a problem med utrustningen runt omkring.

Vore kul att veta om jag gjort ett klokt köp eller inte...

Med vänliga hälsningar

Förstagångsinläggaren

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-17 05:09

Hej Mattias å välkommen! Sonar är väl inte så dumt. Det är ju minst lika kompetent som Cubase och Logic, lite annorlunda upplägg bara. En sak jag inte hajat med Sonar är att man inte kan (?!) ha sequencern loopandes i rec-läge och byta spår "on the fly" för att lägga på andra kanaler. Det är en metod jag använder ibland när jag vill snabbtesta lite ljudkombinationer osv.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-03 14:25

är sonar kompatibelt med mac?

  • Medlem
  • 2004-12-03 14:27

Windows 2000/XP enbart. Läs mer här: http://www.cakewalk.com/Products/SONAR/default.asp

1
Bevaka tråden