Alltså, den där legacyn är ju även för en bakelitstofil som jag bara SÅ ball/bizarr!
Korg skall ju ha kopiöst med "cred" som det visst heter nuförtiden för att göra en så galen grej, MEN...
De skulle ha tagit steget fullt ut, iallafall med MS20-simuleringen, och stoppat in en DSP i själva controllern, så den kunde köra sin simulatoralgoritm internt. OCH/ELLER som plugg. Ungefär som den där virusen vad-den-nu-heter som existerar i parallellitet i form av såväl en burk som en plugg.
Jag skulle kunna tänka mig en Legacy/MS20ic men jag vill ju kunna lämna datorn och bara ta med synten.
Min dröm:
MS-20ic - med en vass Analog Devices - DSP på insidan (fan, såna där börjar bli brutalt snabba och härligt billiga!) och så patchfältet kopplat som analoga in/ut såväl till DSPn som in/ut i t.ex. Cubase. Och så firewiresnöre och/eller USB2.
Rent tekniskt borde det inte bli så rackarns mycket dyrare, och jag lovar - Jag skulle LÄTT betala det dubbla och lite till för en sån mojäng!!! :kaaaka!:
Och vad lattjo det skulle se ut härhemma med en original-MS20 och en DSP-MS-20 bredvid varandra!
[CENTER]
[/CENTER]
Man kanske skall köpa sig ett Legacy-kit, skruva upp controllern, och bygga in ett sånt där superlitet barebone-/embedded-PC-moderkort i den?! Fixa digitala in/ut på nåt vis så man kan länka ihop den med Cubase, och ett bildskärmsuttag. Yay! Så kan man låtsas att man inte har en dator med sig...
/Rotwang! - på digitalhumör