Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tracktion med Final Mix masteringsplug?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-09 20:15

Laddade ner gratisversionen av Tracktion och har hittills endast hunnit kika lite lätt på den men det verkar ju faktiskt vara riktigt kraftfullt.

Jag har läst på flera ställen att det skulle följa med en masteringsplug som heter Final Mix men jag hittar ingen sådan. Hade ju varit kanon om detta ingår. Jag har Mac-versionen av Tracktion om det har någon betydelse. Någon som kan tala om hur man får fram denna plug-in, finns inte med vad jag kan se under "new filter".

finns det fortfarande gratis?

hej, tyvärr har jag inget svar på din fråga...men finns tracktion fortfarande att ladda ner gratis?

Det verkar inte så efter vad jag kunde hitta på hemsidan i alla fall...

jag har länge tänkt att jag skulle köpa Tracktion men kanske är det nu bättre att vänta på att tvåan kommer...villrådig som jag är tar jag gärna emot tips?

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-01-09 20:37

herr Vogel: nä, gratisdriven är tyvärr över. Antagligen kommer 2:an på NAMM inom kort.

ok, kanske väntar då, men å andra sidan har jag inte så höga krav på att ha det senaste så det kanske kvittar, svårt att bestämma sig var det ja... ^_^

  • Oregistrerad
  • 2005-01-09 20:46

Den här länken funkar fortfarande: http://my.mackie.com/tracktionpromo.asp Om inte, testa att skapa ett användarkonto på Mackie, jag kom in och kunde ladda ner senast idag.

Vad gäller Final Mix så såg jag nu att de har en betaversion att ladda ner när man loggat in på my Mackie-kontot. Har precis laddat ner den också och ska kolla om jag får igång det hele.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 17:58
Ursprungligen av clabur:

Den här länken funkar fortfarande: http://my.mackie.com/tracktionpromo.asp Om inte, testa att skapa ett användarkonto på Mackie, jag kom in och kunde ladda ner senast idag.

Vad gäller Final Mix så såg jag nu att de har en betaversion att ladda ner när man loggat in på my Mackie-kontot. Har precis laddat ner den också och ska kolla om jag får igång det hele.

Jag var inne på mitt Mackie konto, men kunde inte hitta någon beta-version av Final Mix, trots att jag fått ett email där de skriver att jag kan det. Var hittade du denna beta?

Klicka på en av nedladdningslänkarna som dyker upp på ditt konto så kommer du till en ny sida

man får klicka sig in på tracktion-licensen.. där under ligger den

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 20:01

Aha! Tack så mycket!

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 20:31

Ett tips är att om du är säker på att du kommer att vilja ha tvåan så köp ettan. Ägare av version ett har nämligen utlovats en uppgraderingsrabbat som ska vara minst lika stor som mellanskillnaden i pris, så det blir hur som helst inte dyrare. Bland de funktioner som kommer i tvåan kan nämnas extern sync, en ny midieditor, mer anpassningsbart gränssnitt, ny (64bitars) ljudmotor, välimplementerat stöd för hårdvarukontroller etc. Priset är dock inte satt ännu.

  • Avstängd
  • Malmö
  • 2005-01-12 01:15

...då kan det vara bra att skaffa ett nytt ljudkort också om man har behov av det. Echo Gina3G och Layla3G skeppas nämligen med Tracktion, inklusive ett antal pluggar...

1
Bevaka tråden