Fast DSD är ju som sagt bara en bit i taget, så dela med 24 för att få fram jämförbara siffror mot traditionella system: 117600kHz. Fortfarande en imponerande siffra, men knappast ljusår från 24/96 som väl är standard i proffssystem (och vill man ha en ProTools-rigg som klarar 192kHz så är enda problemet att ha råd med riggen...)
Sound On Sound hade en bra artikel om DSD för ett tag sen. Kort sammanfattning: DSD är enklare (och därmed billigare) att tillverka och går att skrämma upp i höga samplerates, och låter enligt alla bedömare väldigt bra. Å andra sidan låter det inte nödvändigtvis bättre än bra 24/96- (eller 24/192-)konverterare, och det stora problemet är att i princip all mjukvara och hårdvara pratar samplingar istället för bitstreams, och att det pga diverse tekniska skäl är krångligare att ändra på DSD-ljud (bitström vs diskreta samplingar). Fast DSD är tydligen poppis hos de som spelar in orkestrar och liknande saker där man inte redigerar särskilt mycket i efterhand.
Olle Truck: Digitala media, inklusive CD går ner till 0 Hz om man så önskar, men gränsen för vad som uppfattas som ljud och vad som uppfattas som vibrationer/rörelse går nånstans kring 10-20Hz, alltså är det knappast någon mening med att spela upp det även om man har högtalare som går så lågt.
Vad jag vet jobbar alla pluginformat med 32bit float i den samplerate som värdprogrammet körs i. Somliga pluggar kör högre upplösning internt och konverterar sedan ned ljudet till vad nu pluggen körs i. En del hårdvara, speciellt äldre (gamla ProTools-kort, uppenbarligen O1R) kör 24bit fixed point vilket kan leda till såna problem som charliecrash skriver om. Men kör man en mjukvaru-DAW så jobbar den med 32bit float internt, och det finns ingen anledning att jobba i högre än 16/44 om man tycker det låter bra - bearbetningen internt jobbar ändå i 32bit float oavsett vilken slutupplösning man väljer.