Hej!
Jag har fått i uppdrag av mitt band att mixa en låt vi har spelat in under vintern. Låten är inspelad i Cubase SX, och jag planerar att mixa den i Logic Express som jag har, av flera anledningar. Det tokiga är att jag hajar precis hur jag ska göra allt i Logic som jag behöver (sendeffekter, inserteffekter, bussar, klipp och klistra och andra självklara grejer) men jag kan inte skapa några nya audiospår! Jag har letat i manualen, sökt på forum och googlat men har inte hittat någon information om hur man gör detta. Bizzarrt! Det borde rimligtvis vara den allra enklaste simpla operationen i en sequencer, men icke! Eller är det jag som är galen?
När jag använder menykommandot i Arrangement-fönstret för att skapa ett nytt spår länkas detta till det tidigare spåret, så om jag byter ljudkanal för det så byter även spåret ovanför ljudkanal. Jag har upptäckt att man kan skapa nya mixerkanaler i Environment-fönstret genom alt+dra/släppa mixerkanaler, men jag kan fortfarande inte skapa något nytt spår som inte är länkat till det tidigare spåret och dess kanal.
Är det någon som vet hur man gör, eller har någon länk eller något med information om hur man ska gå till väga? Snart blir jag galen.
Tack så mycket!
Leo