Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logic 7 ?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-03-16 08:21

Hej Alla!

Fick tyvärr inga svar på mitt senaste inlägg.
Men, men....
Jag löste det ändå.

Men jag har en klurig fråga.

Köpte ett nytt ljudkort MAUDIO Delta 1010.
M-Boxens driver var lite skumma med OsX 10.3

Min Dator är följande:
Power Mac Quicksilver Dual 1gig, med 1,5 gig i minne.

Det känns som om den inte fixar att köra Logic 7 utan att hacka rätt som det är, knastra
en del, och rätt som det är hoppar den till och kommer totalt i otakt mellan midi & Audio.

Jag använder inte speciellt mycket pluggar när detta inträffar.
Skall den verkligen inte klara av detta?

Datorn är ju begagnad med en hel del program i och en hel del gamla drivers som jag inte använder.

Kan jag lösa problemet om jag rensar hela datorn och gör en ny installation.
Eller är datorn för klen!!!!!
Själv tycker jag att den skall klara av detta.
Har hört av andra som kör med betydligt lägre prestanda och som funkar med Logic 7.

Eller har jag fel inställningar?
Har testat allt!!!!!!Tror jag.

Tacksam för all hjälp jag kan få.

Hälsningar

Elmer.

Vlken av digidesigns core audio-drivare har du testat? Imho så var det ganska oklart på deras sida vilken man egentligen skulle köra. Det var även väldigt viktigt att kolla upp vilken ordning man ska installera drivrutinen och sequencern (jag testade med digital performer.. så samma drivrutin gäller). Tyvärr så kommer jag inte ihåg exakt.. men jag har för mig att jag började installera pro tools le 6.4, sen digital performer och sist drivrutinen (version 6.7) för core audio. Jag är absolut inte säker på ordningen just nu.. men den kan man komma fram till efter att läsa dokumentationen som hänger med drivrutinen.

Problemet är inte datorkraft, utan det låter snarare som Volantiz skriver, dvs drivarstrul. M-Audio har rätt skakiga drivare till OS X (mer strul än tex MOTU och RME), men att testa med nya drivare till MBox och Delta1010 kan ju vara värt ett försök.

• Medlem
  • 2005-03-17 09:32

Tack för era svar!
Jag var inne på M-Audios hemsida och hämtade nya drivare, verkar som om det b i varje fall mycket bättre.

Tack än en gång/

Elmer

1
Bevaka tråden