Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var är plugin-syntharna?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har laddat hem en demo av Logic Express, men det är samma som med Garageband, var är AU-pluginsen, alltså mina egna synthar, Apple skickar ju inte med sina egna pluggar till demon. Alla tillverkare med den minsta självaktning levererar ju med AU- versioner av sina synthar numer, men dom tycks vara osynliga i Logic?!

I Logic 7 så satte Apple lite snävare regler för hur AU-instrument och effekter ska fungera, så vid uppstart så gör Logic en s.k "validation"-test på de plug-ins som finns. De pluggar som Logic anser inte uppfylla kraven dyker således inte upp i programmet. De flesta tillverkarna har uppdaterat sina plug-ins för att passera detta "validation test" så kolla tillverkarnas hemsida efter uppdateringar.

Häpp, nu kommer jag ihåg att man kan ladda ner en massa "validation files" från native, tackar.
Fö. är Kontakt 2 tydligen på ingående tack vare Complete Care, för att byta ämne sådär...
Kom tom. med posten nu.

Räckte med att jag installerade AU validation för Ni B4 för att alla pluggar skulle "ramla in" utom MTron som fick Logic att krascha...

Sådär, nu är M-tron uppgraderad så nu funkar pluginsen, tack för hjälpen!!

1
Bevaka tråden