Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

fler ljudkort?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

vet någon om man kan köra med flera ljudkort samtidigt?
/
Jonas

Det beror på vilka ljudkort när det gäller logic. 2 st inspelningskort från olika tillverkare tror jag lätt blir väldigt problematiskt. CoreAudio stödjer flera ljudkort.. men logic stödjer tyvärr inte CoreAudio fullt ut ännu.. men det borde lösa sig efter någon framtida uppdatering.

Ok tack för info
Jag kör på motu 828 och är sugen på ett till.

Nu kommer Tiger !!! Då kommer det att funka.

Det intressanta i det här är att CoreAudio har haft stöd för det tidigare. Digital Performer använder just CoreAudio för att snacka med andra tillverkares ljudkort och kan redan nu köra med flera olika interface samtidigt. Det nya verkar vara en genväg/omväg till nästan samma sak om jag inte missuppfattat det (lättare för utvecklaren, svårare för användaren).

Kan man inte hänga på flera MOTU 828 på samma dator? Det är väl FireWire? Eller blandar jag ihop med något annat kort nu?

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2005-04-13 12:19

Martin har rätt. Du kan haka på flera 828:or via FireWire och den hittar alla. Du måste dock ha en drivrutin från de typ senaste två åren för att det ska fungera. Men då rockar det!

Tack för all info

1
Bevaka tråden