Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Max 9 minuter?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag håller på och sätter ihop ett liveset och har då bouncat alla låtar (utan de instrument jag ska spela live) till AIFF-filer.
Sedan har jag skapat en ny låt i Logic där jag lägger alla AIFF-filer efter varandra på olika audio channels med lite oljud mellan låtarna här och var.
Efter låt 3 så stannar det dock. Allt som är efter 9 minuter slutar att spela. Om jag trycker play så spelar den en sekund och om jag trycker play igen så spelar den ytterligare en sekund och sedan håller det på så. Det spelar alltså klockrent från 00:00 till 09:00 men efter det så slutar den att spela? Varför? Jag provade att flytta det som spelas efter 09:00 till 07:00 och det spelar utmärkt tillsammans med det som spelas då så det kan inte vara datorn som inte håller måttet.

Logic har en default låtlängd, som jag inte minns vart man ändrar. Men det är iaf den du ska hitta, och ändra...

Det finns en mojutt uppe i timelinen man kan dra i, sen så finns längden i transportfönstret också om jag minns rätt.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-09 08:57

jag hade 15 minuter som default tid har jag för mig... fick leta som en dåre.. men hittade det inne i någon inställningsruta... kommer inte heller ihåg vart..

Gammal tråd men men..

Menyn heter "Set audio record path".
I logic 7 i alla fall hittar man den enklast med att klicka och hålla in musen på record-knappen, längst ner hittar du menyn i vilket man kan ställa in önskad default längd.

om det är det du söker förståss, blev lite osäker...

Det är ett liknande problem fast annorlunda. "Audio record path" ställer in hur lång tid man spelar in, medan defaultlåtlängden bestämmer när låten slutar. Låtslut beror dessutom på BPM, eftersom det ligger på en viss takt och inte efter en viss tid.

1
Bevaka tråden