Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

så vändes världen uppochner

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-05-13 15:41

Efter år av cubase..minst sådär 5 - 6 år iallafall..så har jag bytt till logic...och jag fattar banne mig nästan ingenting!
Men men inte är jag ledsen för det...ser ju sjujäkla bra ut.
Och sådär handen på hjärtat så var min senaste cubaseversion inte riktigt laglig...med följd att midi inte fungerade..men nu! nu funkar midi och allt..det är inte illa..det här annars så ruttna året kanske inte behöver bli så dåligt ändå!

(jag hade egentligen inte mer att säga än denna glädjeyttring)

Välkommen till den "ljusa sidan"

gazt, I know the feeling! Jag hade också kört Cubase i 5-6 år när jag bytte till Logic. Första månaderna så var jag mest irriterad, men när man väl lärt sig funktionerna så känns livet roligt igen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-13 16:50

När man vanjt sig att allt är ologiskt ..?

--
Rizzo, Cubase-användare sedan 1993

Skulle vara kul att utmana en cubasenörd i ett stresstest. Man har 2 datorer brevid varandra, en laddad med Cubase och den andra med Logic. Sedan får man uppdrag som ska utföras så fort som möjligt. Tex öppna en trummaskin, programera en takt, automatisera panoreringen, lägg på en kompressor, skicka signalen till en sub + reverb.

Jag är snabbare än blixen i Logic fanimej!

Äh, jag har kört Cubase i 15 år. Skiter i om Logic är snabbare. Kvalitet måste få ta tid!

dalleponken: nej-nej, det e inte roligt att sitta och pilla och trixa länge, jag lovar

skulle vara kul att någon gång kunna få utmana personer i logic + cubase m.m. i acid även hårdvaru folk. ----- allstå "alla mot alla" ------

acid knappas ju och körs i realtid mer eller mindre så man har nog en liten chans att slippa komma sist i a f.

jag e så jäkla sugen på att finna just SNABBA och BRA verktyg - så varför inte annorda ett 99:e-showcase dåe det demas lite? -- blev lite OT.

Hm ... Jo, ungefär samma feeling jag hade när jag bytade från ProTools LE till Cubase VST (5.1, tror jag det var). Totalmysko - var helirriterad nästa konstant i två månader innan jag lärde mig audiodelen. Bytade på grund av MIDI-editeringsmöjligheterna i Cubase, som i alla fall då (2002) var grymt otympliga i ProTools. Är ganska nöjd numera, men saknar fortfarande ProTools suveräna ljud. Fast det berodde klart på hårdvaran också

  • Oregistrerad
  • 2005-05-14 18:55

jag vill utmana den som kör logic i ett stresstest med ableton live .. det är snabbt

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-05-14 21:27

Det är svårt att byta eller att köra fler programsamtidigt, när jag pluggade ljudteknik så körde jag cubase privat, hade pro tools som huvudprogram vid inspelningar och logic på data/midi projekt. Helt sjukt vad man blev snurrig i huvet, sjukt svårt att komma in i Logic, det var det jag använde minst och det som var olikast.

Just nu är jag helnöjd! har börjat med Pro Tools hemma nu, eftersom jag kör det på jobbet så känns det helt självklart att man kör på det privat med. Blev sjukt imponerad av mididelen, har inte testat den förut men den gjorde det jag ville på en gång.

gazt: lycka till!! jag tror du gjorde ett bra val, Logic är grymt bara man kommer in i det.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-05-14 22:17

jag var påväg att säga" vilken dålig idee" men komm på att jag inte riktigt vet vad jag snackar om.... jag hjälpte min vän julien att fixa sitt logic och logic äR nog igentligen ganska likt cubase om man substraherar logiken....iaf föR oss från cubase....

tog ett tag men visst kann man göra samma gejer... och lika fort! måste bara lära allt på nytt..och det handlar väl mest om keyboard shortcuts...
sen om algorythmerna ändrar dratiskt på ljudet eller ej får du fråga experterna och "smaken faller mig i munnen" experterna (sådan äR jag på söndagar måndagar och lil'lördagar utifallatt.....)

jag säger click med högersknapp. funka=koolt!
click med vänstermusknapp. meny=jätte bra!
musik och ha roligt. en idee=logisk

logic eller vadövrigt........

nihad: 2 HELT olika prgramm.........
stefan: hört om rewire och reasons redrum?....
exact same shit as in cubase......snabbare än blixten är icke snabbare än luckyluke!

men å andra sidan är världen bra som den är; med massa folk som är starkare, snabbare och bättre.....typ jag om ingen annan...

Enapa: Vilken version kör du? Det har kanske hänt lite sen 5.2

1
Bevaka tråden