Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tribal drums ?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-05-24 23:54

Tjehopp !
Är på jakt efter tribal-aktiga trummor, inga congas eller snares direkt
Är det någon som har tips på sådant ? Sample-cd´s, free stuff, vad som helst !

uh, tribal som i latinAfrikanIndianBhangra? titta i ento facken tro jag e det bästa

  • Oregistrerad
  • 2005-05-25 01:45

Ja precis.. ento, menar du etno ? Det tänkte jag inte på, ska ta mig en titt

Stromdrums kanske kan vara nåt:
stormdrums
Tydligen på "group buy" just nu. Funderar själv på att köpa det om det går ner till lägsta pris.
6 Gigabytes of Loops and Multi-Samples from 3 world-class percussionists and 1 lunatic producer with enough taiko drums to fill an 18 wheeler!

jaeh, etno, precis

  • Oregistrerad
  • 2005-05-25 11:27

Wow, fan det där lät riktigt bra ! Det är precis sånt här jag letar efter.
Blev väldigt väldigt väldigt sugen när jag hörde ljudexemplen

har inte hört ljudexemplen nu, men får man inte rätt mkt gammal maläten & nais vinylEtno för ~200dollar egentligen? okay att kvallen på grejjerna inte e lika prima och lite trassligare att få över till speldosorna men, men... bara en tanke.

hmm med ~80 pers på 3 dagar
- bör ju nå ~160 beställningar innom ~40dagar som återstår för att få lägsta pris.

Yellow Tools har ett trumbibliotek med allt från tribal/etno till orkesterpukor som är helt absurt bra, används rätt mycket inom film etc, helt klart värt att kolla in. Biblioteken är inbyggda i egna playerapplikationer.

De har även många andra grymma bibliotek,
bland annat saxofon som faktiskt låter "på riktigt" (det här kommer jag få äta upp! )

http://www.yellowtools.com/

  • Oregistrerad
  • 2005-05-25 17:44

Yellowtools lät jävligt bra det med, dock ligger det på fyra papp och de verkar inte ha någon group.buy kampanj igång

Shit, Stormdrums verkar ju inte bara lite populärt, kollade hur det låg till och antalet köpare har fördubblats ! Verkar som man kanske kan köpa det för tvåtusen då

haah 403pers nu! å det tog bara 4 dagar att nå lägsta priset

  • Oregistrerad
  • 2005-06-16 18:07

Jepp, har märkt det Har bestämt mig för att slå till.

Samma här. Beställde förra veckan

Idag kom äntligen Stormdrums. Såklart vill min buskis PC inte läsa DVD skivorna men PB:n räddar situationen och via den kunde jag flytta över filerna till PC:n.
Har bara snabbt gått igenom ljuden och attans vad fett det låter.
En snabbt test.
Stormdrum test

1
Bevaka tråden