Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

windows Xp installation

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-06-01 14:27

Ska installera windows XP idag. Det ska vara på en ren musikdator. Undrar därför o mservice pack 2 är nödvändigt? Internet kommer inte finnas, ENDAST XP samt musikprogram.

Finns det några bra guider med tips om hur man optimerar sin musikdator? Hade varit bra med detta också
Kommer att köra Logic 5 på pc, med motu 828mkII samt XP som sagt.
tackar!

  • Medlem
  • 2005-06-01 14:30

Givet att programmen du tänker använda fungerar bra utan servicepack och andra uppdateringar för XP så behövs inget extra.

Optimering är en rätt vanlig fråga, sök runt lite på forumet så hittar du saker. www.musicxp.net kan t.ex. vara något att titta på.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-06-01 15:42

Du bör inte behöva SP2, jag personligen har fortfarande inte uppdaterat till SP2 då jag tycker det inte ger mig något som jag vill ha.

  • Medlem
  • 2005-06-01 15:51

När man kör Cubase SX3 har jag fått infon att det kan vara bra att ha DirectX 9.x för det kan underlätta ifall man har problem med emulerade portar mm. DirectX 9.x är väl inkluderad i SP2? Fast iofs kan man ju ladda ner DirectX 9.x separat...

  • Oregistrerad
  • 2005-06-01 16:05

http://www.nliteos.com/ Kan kanske hjälpa?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-01 16:33

kws: Jäklar ett sånt bra tips! Ska definitivt använda det nästa gång jag ominstallerar min musikmaskin

  • Oregistrerad
  • 2005-06-01 22:13

vad är det för något??

  • Oregistrerad
  • 2005-06-01 22:14

ok fattar.. missade "what is", hehe.. TAckar!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-01 22:45

Rekommenderar också nLite, använder det själv för att ta bort allt trams och ställa in lite optimeringar och sånt från start.

Även om datorn inte kommer vara ansluten till Internet så har man egentligen inget att förlora på att slänga in de senaste uppdateringarna, Service Pack 2 och sedan RyanVM's Windows XP Post-SP2 Update Pack (alla fixar som kommer finnas i SP3).

Till den laptop jag kommer använda på 99festivalen har jag lagt in en minimal installation av Windows 2000 med SP4. Vid uppstart används endast 44 MB minne vilket är rätt bra. Men ska ändå försöka pressa lite till, eftersom burken endast har 64 MB och när jag väl startar upp musikprogrammet används 70 MB...

1
Bevaka tråden