Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bounca en kanal?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har börjat leka lite med Gleetchlab och vill få in olika kanaler till det programmet. Just nu mutar jag alla kanaler förutom det jag vill bounca och trycker sedan på bounceknappen.
Inte så jättejobbigt men finns det något snabbare sätt?

Jag brukar använda freeze-funktionen i Logic. Då skapas en mapp som heter "Freeze files" som hamnar i samma mapp som låten är sparad i. Kopiera de ljudfilerna i den mappen och gör vad du vill. (När man unfreezar så raderas de automatiskt från den mappen, därför måste du kopiera filerna)

En sak jag har grubblat på är om man kan printa VSTeffekter på en gång, istället för att behöva bounca? Dvs som de lyckliga pro tools användarna kan göra med sina pluggar.

Ursprungligen av axeman:

En sak jag har grubblat på är om man kan printa VSTeffekter på en gång, istället för att behöva bounca? Dvs som de lyckliga pro tools användarna kan göra med sina pluggar.

Det är väl det som är den bästa nya funktionen med Cubase SX 3.0? Tror det iaf. Men det finns nån VST plugg som fryser andra VST's... Kollar google... FX Freeze hette den.

Ja, fast jag vill inte frysa. Jag vill öppna upp ljudredigeringsfönstret, välja en vstplugg, göra en previewlyssning och helt enkelt printa effekten på ljudfilen.

1
Bevaka tråden