Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Windows på kontoret: Roaming profiles.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-08-22 17:13

För en GUI-manipulationsonanist såsom mig själv, "what can I expect" av Windows, vad följer med i en roaming profile? Bakgrundsbilden följer t ex inte med tyvärr. Egna ikoner? Skulle inte tro det... eller?

De fönster som avses har namnet "XP professional", men ta inte namnet för seriöst, det är ju trots allt bara Steve Ballmer & co som hittat på det.

  • Medlem
  • Tjällmo
  • 2005-08-22 17:43

Funkar fint för mig, under förutsättning att samtliga filer finns i en mapp i: C:\Windows\Resources\Themes\

...eller har jag missat nått?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-08-22 17:47

Det är ju en maskinspecifik mapp, lär inte funka så bra? Bättre lägga grejer på en delad mapp "man alltid har med sig" i så fall. Kan välja mellan 11 st arbetsstationer.

Det kan också vara så att de stängt av möjligheten i Active Directory för medföljande bakgrund. Annars är ju tanken så att även den ska följa med. Troligtvis så är det en policy som ligger konfad för R.P.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-08-22 19:00

Yup, det kan jag lova, policies finns det gott om...

Jag provar mig fram helt enkelt.

Policies och låsningar brukar användes alldeles för mycket i kontorsmiljöer för min smak.
Bättre att ha ett bra virusskydd, brandväggar, en utbildad / datorvan personalstyrka som förstår värför det inte är så bra att installera senaste cracken av spelet som är så grymt på jobbets dator. Samt sist men inte minst en ghostserver eller liknande för snabba ominstalltioner när nöden (eller kanske pc-döden) tränger sig på.

  • Medlem
  • Tjällmo
  • 2005-08-22 20:39

Kollade igen, mitt GUI ligger i \\Server\Z:\Stuff\GUI\Themes\
...& ligger dessutom i mitt logonscript, så det appliceras var jag än loggar in ifrån, lokalt, via VPN, annan WS, what ever, where ever!

1
Bevaka tråden