Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logic strul

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-09-14 19:33

Sequence spåren och låten muppar sig tillochfrån, ibland genom att bara trycka på en sequence spelar den loopen oändligt länge, det går inte att stoppa den på "stop" eller pause,space eller någonting. Sequence spåren spelas också där dom inte ska, på tomma rutor. Även om jag flyttar spåren spelar det ingen roll. + att låten hamnar helt off beat när jag trycker play..fram tills den nått den första loopen då hamnar den i takt igen. Det är galet irreternade, vad kan det bero på?

Jag har Logic Platinum 5.5.0 till PC

Jag känner igen problemet, men är ändå inte säker på att det är samma lösning. Men man vet aldrig.
Jag hade - av ren utmattning - lyckats ändra internklockan från standard till SMPTE 29,97 fps, vilket gjorde -enligt logics support - att allt ballade ur. Efter återgång till standardklocka (bars-beats osv) så fungerade det faktiskt.
Av någon okänd anledning klarade inte logic ut matematiken mellan de olika standarderna.

Hoppas det kan vara lösningen, men jag vet också att logic kan tramsa sig för minsta lilla glitch när som helst och dagen efter inte uppvisa några som helst problem. Ett så kallat se-på-fan-program!

  • Medlem
  • 2005-09-15 20:39

Jättebra, det ska jag testa.. vart hittar jag inställningarna till det någonstans i logic? jag har Platinum 5.5.0 till Pc

  • Medlem
  • 2005-09-16 17:32

jag läste i manualen att jag borde sätta SMPTE på off, men jag hittar inte vart det är någonstans?

1
Bevaka tråden