Tjena killar...
Kollade just om det fanns nån mer som lirar Diablo2 LOD, och svaret på ditt problem är redan givet av killen ovanför.
Men det finns en del andra lösningar på problemet, och det är, som sagt, att köra antingen Diablo under Mac OS 9.1, eller om man inte har den möjligheten (dom nya G4´orna har ju 9.2 som "referens-system" och kan inte köra på lägre systemversioner) så kan man ju i själva spelet begära att spela med software rendering...
Detta gör du genom att hålla ner (inte helt hundra...) Option under spelets uppstart och välja mjukvaru-rendering i den menyn...
Då kommer du förbi problemet med att nVidia har kassa drivisar till sina grafik-kort, och i det läget kör man på Blizzards egna drivisar som sen går ut till kortet.
Detta tipset fick jag från en kille på Blizzard.
Har inte provat detta med software rendering själv på min maskin men det kan ju vara värt ett försök
Jag själv har en "gammal beige" G3 och kör med MacOS 9.1 och har valt att inte uppgradera systemet till 9.2.1 eller 9.2.2 för precis samma orsak, spelet laggar FETT under MacOS 9.2.x
Och en liten varning också...
Jag hittade en update till Diablo 2 LOD, och den hängde min dator och trashade bootsektornpå min HD så illa att jag fick ta till farbror Norton för att fixa till disken efteråt...
inte roligt!!!!!
Versionnummer på den knepiga patchen är: 1.0.9d
Jag själv kör 1.0.9b och den funkar riktigt bra...
vi hörs och syns