Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Q3 turnering

Tråden skapades och har fått 53 svar. Det senaste inlägget skrevs .

ville bara säga att om det blir av nånn gång på/mellan fredag-måndag så kan inta j va mé, bah så ni vet. :eek: :eek: :eek:

Where and when?

- Slice -

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-03-26 09:19
Citat:

Skapades ursprungligen av: LilliZ:
Hur vore det med lite variation typ dm4, ztndm, ?

/LilliZ

Jag räknar med att dom flesta här spelar Quake lite då och då som variation till många andra spel, och inte är med i klaner med regelbundet spel som du och jag. Med tanke på det vore det inte bra att ta med en custombana utan istället ta en standard som alla känner till. DM6 har många vapen och antagligen den bana som bäst kan visa allroundskillz här.
Dessutom ska det vara så enkelt och okomplicerat som möjligt, därför kör vi bara en bana istället för att ha en mappool.

kanske kan fixa servrar o lina "10mbit dedicerad" ska kolla men det borde nog inte vara några problem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-03-26 14:45
Citat:

Skapades ursprungligen av: Deelay:
kanske kan fixa servrar o lina "10mbit dedicerad" ska kolla men det borde nog inte vara några problem.

Låter prima.
Meddela gärna hur det går

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-03-26 22:24

hmm, im in..om d inte e försen...dock ingen kung på q3...men d ska nog gå..

Dessa skall spela:

Citat:

Anmälda
Linus, Ktulu, Sigge, Leo, Mattias Hedman, stash, Aragorn, Mikagami, iBib, Znibble5, Daniel Eriksson, Ghazban, pixelangel, Zapchud, Deelay, Kigge

Vi har 16 anmälda och det är stopp.

Slice och eventuellt Lilliz? står som reserver om någon ej kan delta

Tycker iof det skulle vara roligare med en 2on2 turnering med lottade lag :=).Angående server gör det nått om vi lägger den på en pc ?

Om det inte finns något annat val så äre ok fö mig

  • Medlem
  • 2002-03-27 13:56

Är det fullt eller? :eek:

Server o lina verkar ordna sig.Har fått ok från ägaren via tele ska bara dit o snacka med killen som sköter det.Hoppas jag hinner det senare idag isf kommer det bli bra lina o snabb server.Det blir på Doomhouse på sveavägen i sthlm.Vi borde skaffa en irc kanal på quakenet som vi kan ha för detta ändamål så allt smider så fint som möjligt.

/server irc.fragzone.se
/join #macquake

??? eller :=)

  • Oregistrerad
  • 2002-03-27 18:21

Mycket snack... men när lirar vi?

Ok det e klart med lina o server så Linus joina #macquake på irc quakenet så kan vi prata om hur vi ska gå till väga.Min mailserver blev virus drabbad så jag vet inte när den e igång igen.

Jag är Macare och har därför undvikigt IRC för att det är så himla tråkigt, kan någon rekommendera en bra IRC klient för OS 9 som inte kraschar hela tiden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-03-28 09:49
Citat:

Skapades ursprungligen av: Deelay:
Ok det e klart med lina o server så Linus joina #macquake på irc quakenet så kan vi prata om hur vi ska gå till väga.Min mailserver blev virus drabbad så jag vet inte när den e igång igen.

Ok jag finns från och med nu på #macquake @ quakenet, mitt nick i quake är Unit så du inte blir förvirrad

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-03-28 09:56
Citat:

Skapades ursprungligen av: iBib:
Jag är Macare och har därför undvikigt IRC för att det är så himla tråkigt, kan någon rekommendera en bra IRC klient för OS 9 som inte kraschar hela tiden.

Gamla ircle fungerar utmärkt för mig, jag kör både den i OS X som i OS 9. Aldrig kraschat, kör senaste varianterna av båda.

Senaste versionen av Ircle finns här: ftp://ftp.ircle.houseit.com/pub/ircle/

Athena irc e nog det smidigaste på macen skulle jag tro

Så när blir det av? jag skulle vilja föreslå fre-lör-sön nu helgen om ok fö alla andra

jag tycker att fredag-lördag-söndag låter bra...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-03 14:53

Jag har tyvärr haft och har alldeles för mycket att göra så jag har inte haft tid att ägna åt det här :/

Och kommer inte ha det heller, Sigge tror jag tar över, det mesta är gjort bara att bestämma dagar för att köra, Deelay verkar kunna stå med servrar redo så sen är det bara att gibba på!

Ses på andra sidan min deadline

  • Oregistrerad
  • 2002-04-03 16:12

Och det klurar vi järnet på... kommer info innan det är dax...

Jag har ett problem...

Jag har tentamen i finska den 9/4 mellan 18.00-22.00 och då har jag match (antingen match 16 (19.40) eller 12 (20.20) ).

Det finns tre alternativ hur vi kan lösa detta:

1. Jag spelar första matchen mot Mikagami, men står över 12 eller 16.

2. Någon annan får ta min plats.

3. Match 12 eller 16 skjuts upp så att jag kan spela den 22.30 mot vem det nu blir.

Själv skulle jag vilja skjuta upp matchen om det är möjligt, vad säger serveransvariga? Aragorn? Znibble5? Är det möjligt för er?

-------------------------------

Eftersom turneringen är flyttad till 15/4 så är det inte ett problem längre...

[ 05 April 2002: Meddelandet ändrat av: iBib ]

  • Oregistrerad
  • 2002-04-05 16:29

Jag och Aragorn har tagit över ansvaret för denna turnering.

Mer info hittar ni på mer info om turneringen

Bevaka tråden