Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

snabbkommandon på powerbook 12"?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

ok nu sväljer jag min stolthet. men var f*n sitter ^ på min powerbook? :kaaaka!: sitter på en pc nu va.

i sample editor, för att använda snabbkommandon till olika edits som t.ex reverse och normalize, krävs ^. t.ex reverse = ^r normalize = ^n. på pcn trycker jag bara SHIFT, ^(som siter vid enter typ) och sen tecken. men det funkar ej i logic.

när jag ändå är på g. var sitter \ för record.. alltså inte /.. utan \. har visserligen ändrat snabbisen till record men vill gärna veta ändå.

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-10-14 11:53

^^^^

shift+¨ den bredvid endet--- under sudd och ´ ...

Jag tror det är ctrl-knappen som menas med ^. Alltså ctrl-r för reverse osv.

\ sitter på alt-shift-7 (alltså samma knapp som / + alt). Misstänker att amerikanska eller tyska tangentbord har \ bland siffersatsen till höger på tangentbordet.

enapa>> japp den känner jag till, men det händer inget i logic när jag gör så. skumt skumt.
fm>> nepp, ctrl r osv. funkade inte.

jag är inne i sample editor med den del av filen som ska editeras markerad. där tar det stopp, jag har provat all världens kombinationer.. å det är en aning jobbigt att behöva ändra key commands eftersom alla editfunktioner behöver ^.

Testa med alt i såna fall. Någon av de knapparna är det.

redan testat. men jag är övertygad om att det är någon skitsimpel tangentkombination nånstans som jag råkat missa.. suuuck...

tryck:
ALT + Shift + ¨

¨ är tangenten bredvid Å

Ursprungligen av EricBradley:

tryck:
ALT + Shift + ¨

¨ är tangenten bredvid Å

Ojdå såg nu att det var ^ n som du ville veta!

^ är, som tidigare har påpekats, samma som ctrl!

Vilken Logic versiona använder du? 7.1.1 eller 7.1?
I 7.1 finns en bugg som gör att det svenska tangentbordet inte fungerar för kortkommandon... Detta är åtgärdat i 7.1.1.
Annars kan du testa att byta till Amerikanskt tangentbordslayout

1
Bevaka tråden