Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Korg Legacy Digital ...

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-10-26 16:00

... Edition går att beställa nu.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-26 16:25

Går det att beställa en uppgradering och isåfall vartifrån här i Sverige?

  • Medlem
  • 2005-10-26 16:49

Lämnade in en pryl för lagning på em nordic. Passade på att fråga eftersom man inte sett/hört något om detta i Sverige. De fanns på lager! Uppgradering har en ÅF ej på hyllan utan den måste beställas.

Jag ringde Musikbörsen och beställde.

Uppgrad ca 1100:-, full version knappt 2000:-, tror jag det var.

Blir nog kul! Musikhistoria på "burk", mer sånt!

Du beställer via din musikhandlare, dom behöver ha din mailadress som du registrerat med på Korgusernet och din auktoriseringskod från Legacy.

Jag hämtade min i fredags

Fråga till er som uppgraderat - jag är på väg själv att göra det, men det ryktas på nätet om att den har blivit med dongel. Är det sant?

I så fall går det bort för min del, stödjer inte dongelvara.

Jepp, det är dongel, om du har problem med det så är det kört.

Själv har jag flyttat över min licens till Cubase dongeln, eftersom Korg har valt att köra med Syncrosoft

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2005-11-11 10:04

The introvert: En nyfiken fråga, vilken sequencer kör du då?

  • Medlem
  • 2005-11-11 19:06

Kör också på Cubase USB-key.

Jag antar att man sedan helt enkelt kan flytta denna mellan olika PC:s och på det sättet köra programmen på olika datorer, dock inte samtidigt.

Det är så det är. Det är en fördel med donglar jämfört med challenge-response som är knutet till hårdvaran.

Hade en lång diskussion med en kollega om det hela, och han fick mig faktiskt att börja tänka om en smula. Det finns ju faktiskt onekligen fördelar med dongelsystem, men det stör mig att jag måste upplåta en usb-port och hålla på att flytta dongeln vid behov.

Helst skulle jag önska att man inte blev betraktad som suspekt, utan att man kunde slippa idiotiska kopieringsskydd. Men det verkar vara en utopi.

Dee: En sequencer med challenge-response. Du får en gissning

Vad tycker ni om uppdateringen då? Den diskuterades friskt ett tag, men då var det främst förväntningarna.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-12 10:27

Är det nåt ha då, har också beställt en sådan vad säger ni som har den?

1
Bevaka tråden