Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ableton-problem!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-26 13:55

nu har jag råkat ut för något konstigt som jag inte vet var det kommer ifrån. jag är jätte-nybörjare på ableton, så det här är kanske ett enkelt lättlöst problem, men för mig är det stort!

jag har spelat in en midikanal med häftiga trummor, sen gjorde jag en basslinga på en till midikanal. jag var inte nöjd med ljudet, och började rota runt bland de andra ljuden i instruments-operator-keys. men när jag byter ljud på slingan, hänger sig musiken på vissa partier i slingan, den byter tempo just där, eller så låter det skrovligt...
har provat att byta mellan några ljud, men det blir likadant....

vad har jag gjort för fel?! :eek:

ps. jag hade inga andra program igång som kunde störa...

Ingen aning men den första tanken jag får är att velocity är kopplad till andra parametrar i ljuden du byter till. Eller sker förändringarna på både trumspåret och basen?

En till fråga angående Ableton

Jag är också nybörjare, har suttit en knapp timme med Ableton nu, men jag lyckas inte spela upp det jag gör så att det hörs. Jag kan lyssna på wav-filerna i vänstra menyn, och equalizern menar på att det komemr ljud, men det gör det inte...? Någon som kan lösa det, så vore det alldeles alldeles underbart. tack

Kolla så att du har valt "Master" Under "Audio Out" . OM du inte ser var så klicka på symbolen "io" i högra hörnet.

• Oregistrerad
  • 2006-03-08 23:07

Angående det dära med att det hänger sig. Om du har samma sak som jag har så vänjer man sig och det hänger sig lite då och då ibland idag har jag spelat in lite och det har inte hängt sig någon gång! hehe