Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Phoscyon VSTi - 303/DevilFish-klon

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ännu en 303-klon som VSTi har landat. Denna gång i form av en DevilFish-variant.

Så här ser den ut:

Och här går demo att ladda ner:
http://www.d16.pl/index_content.php?sectid=72&menuid=0

Inte hunnit testa den så mycket ännu, men så här långt så verkar den lovande. Enda nackdelen som jag kan finna så här till en början är att de gjort GUIt med alldeles för liten text.

Har suttit och skruvat på den nu ett tag. :kaaaka!: Den låter ju helt ljuvligt, den bästa 303-klonen utan tvekan. Otrolig väl genomtänkt och konstruerad.

Undrar vad den kommer kosta...

• Oregistrerad
  • 2005-11-28 15:04

de borde ha tagit med några fler vågformer, kanske en bruskälla också .. tycker jag då

ser mkt vacker ut.... får se om den i framtiden kan ersätta min bassline (som har dugit väl hittills)... ska prova demot

• Medlem
  • 2005-11-28 15:05

Då har man ju inget kul till version 2.0?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-28 15:08

Snygg!

• Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-11-28 15:11

Knepigt perspektiv...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-28 15:27

Nån som vet hur man får igång arpeggiot?

Ursprungligen av makari:

Nån som vet hur man får igång arpeggiot?

Vrid på Arp Mode ratten till önskat läge, Random, Up, Down eller Up-Down, så sätts den igång.

• Medlem
  • International user
  • 2005-11-28 15:40

Håller med om att den är snygg, även om den verkar plottrig och ser lite jobbig ut att arbeta med. Man kan ju hoppas på att man kan ställa in VST-storleken % som Synth1.

Lite lustigt dock med "den ultimata 303-klonen"-grejen. När Rebirth kom var den det ultimata (gärna i jämförelse med Rubberduck) och när Audiorealism Bassline kom var DEN det enda man behövde ha. Ändå fortsätter 303-kloner att dyka upp och den sista har vi nog inte sett än.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-28 15:50

Men arpeggiot verkar ju helt cp, det spelar ju inte als de toner jag vill, eller är det bar jag som inte fattarhur det funkar

1
Bevaka tråden