Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jeskola Buzz

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vad som är olikt? .. njaaa, typ allt?

Jag hade gjort musik i FT2 i ett par år innan jag testade Buzz, och jag fattade absolut ingenting. Men det är möjligt att man ser vissa likheter när man väl förstår Buzz. Det är väl en smaksak, jag personligen avskyr Buzz. Jag hade fan lättare att förstå Logic än buzz

Övergången mellan FT2 och Logic var en frustrerande upplevelse

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-06-12 22:53

Hehe, jag är lugn som en Bregottfabrik!

Men faktum är att gränssnittet inte föll mig på läppen, och sedan släppte du den avgörande bombkommentaren. Men det lät fantastiskt fint, så de som vill jobba med programmet tycker jag ska köra vidare.

Själv känner jag mig som sagt trygg med propellerplan. Hercules sägs vara en oförbättrelig konstruktion, och för mig börjar Reason snart bli lika etsat i stabil plåt. Det går bra, och man kan lasta det tungt.

I kinda like that.

  • Oregistrerad
  • 2003-06-13 11:22
Citat:

citerar:skapades ursprungligen av Stefan:
Det är väl en smaksak, jag personligen avskyr Buzz. Jag hade fan lättare att förstå Logic än buzz

Detsamma kände jag mellan SX och Logic. Logic ÄR mer logisk, vilket jag inte kan säga om Buzz och dess likar. If I may say so.

Fast jag är som PF, liking the stimulation of simulation.

Calica: Är det verkligen en sån stor skillnad mellan SX och Logic? .. jag har iofs aldrig testat SX men man har ju hört att programen ska vara relativt lika.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2003-06-13 19:08

Jag har [offtopic] kört Cubase och får otroligt stora aggresioner av att använda Logic, vad jag än gör så blir allt fel. Jag har hört att Logic har en rätt lång invänjingstid men jag kan inte med det, Cubase och Logic har väldigt lika funktioner men olika sätt att använda dom. Jag tror att det mest är en vanesak som med det mesta här i världen, appråpå Buzz så verkar det jobbigt att ha så pass "bökigt" inteface.

Well people, fråga mig om Buzz - och om inte jag kan svara, fråga människorna på www.buzzmachines.com.

Det stora stora problemen med Buzz är som det redan nämnts att det är rätt instabilt, samt nånting med dynamiken som jag inte kan sätta fingret på.

Trots detta är Buzz ett ruggigt bra program, väl lämpat för det mesta i den elektroniska genrerna.

Har funderat lite dock; håller man inte redan på med Buzz gör man sig själv en tjänst ifall man väntar på Buzz 2.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2003-06-25 00:31

Testade buzz och var inte alls förtjust i det, jag tyckte det verkade väldigt instabilt och det var bara trackern som jag gillade. Syntharna var lite skabbiga, kul för dom som orkar sätta sig in i det.

  • Oregistrerad
  • 2003-06-28 21:11

På tal om de där tinnitusvarningar så har jag fått erfara "bursts" flera gånger. Men dem är rätt korta tack vare Burst Protectern.

Till min fråga:
Hur gör jag snygga ljudeffekter man kan ha till att förstärka en "snare-grejs"?
Haha, ursäkta, men jag är sämst på musiktermer.

Vad heter det när man kör snaretrumman fort upp till en ny takt?

Sen undrar jag också hur man får snaretrumman att gå fortare?

Enapa - smaken är ju som så mycket annat, inte densamma hos alla.

Tobias - ehm.. jag är varken med på det ena eller andra här känner jag ^_^
Försök förklara lite mer specifikt vad det är du vill göra gärna

så kan jag försöka hjälpa dig.

peace.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-29 18:02

hm. väcker en skitgammal tråd med risk för... ja allt det där. hellre än att starta ytterligare en.

jag letar lite remixar på mina låtar, och eftersom jag jobbar i stort sett uteslutande i buzz är det ju lättare om någon bara kan ta bmx-filerna och remixa, istället för att man lägger upp remixpaket osv.

sen vore det skitkul att göra nån forma av 'skicka vidare' i just buzz. nån som hakar på?

Ursprungligen av 655321:

hm. väcker en skitgammal tråd med risk för... ja allt det där. hellre än att starta ytterligare en.

jag letar lite remixar på mina låtar, och eftersom jag jobbar i stort sett uteslutande i buzz är det ju lättare om någon bara kan ta bmx-filerna och remixa, istället för att man lägger upp remixpaket osv.

sen vore det skitkul att göra nån forma av 'skicka vidare' i just buzz. nån som hakar på?

yo, jag addade dig på msn'en!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-29 21:34
Ursprungligen av 655321:

sen vore det skitkul att göra nån forma av 'skicka vidare' i just buzz. nån som hakar på?

Jo låter intressant, jag arbetar också mest i Buzz.

Testade någon beta av BuzzLE för ett bra tag sen nu, och då fungerade den inget vidare alls. Kanske ska ta och testa den nya xmas'05-versionen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-29 18:05

för övrigt verkar det hända grejer på buzzfronten: http://www.buzzle.de/

Ursprungligen av 655321:

för övrigt verkar det hända grejer på buzzfronten: http://www.buzzle.de/

shit, det här verkar vara den mest lovande buzzklonen jag sett! ska bli intressant att testa när de fått in VST-stöd i sktien!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-29 21:48

buzzLE verkar ascoolt faktiskt. men tror inte den xmas-versionen är så mycket stabilare. men det lovar absolut gott. ska bli så jävla kul at testa en stabil version sen.

Bevaka tråden