Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Windows 2000 vs. XP

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som kan tala om fördelarna med att ha Windows XP framför Windows 2000? (Helst skulle man inte vilja ha något av det men... )
Användningsområden: Musik (givetvis), Spel, Internet och Office.
Har hört att 2000 drar mindre resurser än XP? Några större nackdelar med just 2000? Tacksam för hjälp!

• Medlem
  • Gävle
  • 2005-12-05 01:30

XP drar inte nämvärt mer resurser än 2000 om du stänger av utseende-grejorna samt lite annat (systemåterställningen t.ex. ). Vad du får med XP är väl egentligen en gnutta bättre kompatibilitet (speciellt spel), lite mer säkerhet. Har du bara en vettig dator (minst 512MB RAM eller mer) så får du antagligen en liten prestandökning (optimeringar i filhantering och såna småsaker).

Men allmänt sett så kommer du inte att märka någon enorm skillnad mellan XP och 2000 om du inte har några särskilda program som enbart fungerar med XP.

Precis. XP bygger i stort sett på samma kernel som WIN2K.

Bytte själv för ett tag sedan då jag hade problem med Battlefield 2
på 2K av någon outgrundlig anledning.

Så, släng in XP, stäng av allt tjafs, vissel och tutor och kör på.

Cubase SX var lättare att få att rulla stabilt i XP, enda större skillnaden jag upptäckt... En del ny hårdvara verkar kräva XP också, minns givetvis inte vad just nu, men jag tror Firewirestödet är lite bättre?

Ok, så XP verkar vara valet. Men på vilket sätt skulle 2000 vara mindre säkert? Menar ni "hack"mässigt eller buggar?

1
Bevaka tråden