Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Radeon 8500 AGP

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-03-12 22:41

Har en QuickSilver G4 733MHz och behöver ett nytt grafikkort. Vad bör jag satsa på om jag vill kunna spela de nya spelen som kommer? Har snokat runt lite på Macoteket bland annat och kollat lite på Radeon 8500 och GeForce 3 och kan konstatera att prisskillnaden är enorm... Är då Radeon-kortet bättre än GeForce 3:an? Bör jag över huvud taget satsa på något av dessa två, eller borde jag införskaffa ett GeForce 4 Ti när det släpps? Är lite osäker på om jag kan förvänta mig någon skillnad i spel på min dator med ett Radeon8500/GeForce3 mot GeForce 4 Ti. Vore ju lite onödigt att lägga ut så mycket pengar på ett kort jag inte ens märker någon skillnad på.
En annan aspekt är också att jag har en av de nya Apple Studio Display TFT 17" med ADC. Radeon-kortet har väl ingen ADC-port så vitt jag har förstått? Kan man koppla en ADC-skärm till Radeon 8500:an med en sån där DVI-ator eller vad den nu heter och förlorar man någon funktion eller bildkvalitet?
Många frågor blev det. Hoppas jag får några svar också.

Skulle nog sattsa på ett ATI 8500.Snabbt kort med snyggare bild återgivning på macen än vad nvidia har,Deras bild blir lite grusig tycker jag,bilden blir klarare o skönare med ATI 8500 plus att prestandan e den samma eller till och med bättre än i vissa fall beroende på spel(dom har ju tweakat det för tex Q3)
Doom 3 ska tydligen rulla bättre på Radeon kortet enligt John carmack på ID sofware.Så jag skulle nog skaffa Radeon kortet om jag var du.

Jag skulle vänta på Geforce 4Ti. För vill du investera i ett bra kort som håller 2 år framöver så är det ett 4Ti du måste skaffa. Geforce 3 och 8500:an kommer att vara slöa nästa år.

  • Oregistrerad
  • 2002-03-13 13:55

Jo det ligger nog nåt i det. Jag vet ju så klart att GeForce 4Ti kommer att vara en mycket bättre investering om man vill kunna spela framtida spel. Däremot är jag inte lika säker på om jag kommer se någon skillnad i hastighet mellan exempelvis Radeon 8500/GeForce 3 mot GeForce 4 Ti på min QuickSilver 733MHz.
Eller har jag underskattat min dators kapacitet?

Tror iof geforce5 kommer till jul.Hörde det skulle vara billigt,sattsa på det kan vara värt o vänta.

"Live now and not for the future"

1
Bevaka tråden