Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacOSX och XBOX

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2002-09-24 17:40

Finns det fler macägare(OSX) här med XBOX? Jag har lite problem med att hitta en FTP-client som funkar bra med Evoulution-X FTP server. Samt att få till det med XBOX Media Players stream server.

Tror inte att det är så många mac-ägare som köpt X-Boxen, jag skulle iaf inte prata högt om det....he.

• Medlem
  • Lund
  • 2002-09-25 09:33

Någon driftig person borde väl kunna fixa et OS X för X-boxen? Det går ju att boota Linux på den. Det hörs ju på namnet att den ska köra OS X.

Köpa X-Box är ju suvve. Så länge du köper mindre än 5 spel till den så förlorar MS pengar

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Fredrik Sigbjörn:
Köpa X-Box är ju suvve. Så länge du köper mindre än 5 spel till den så förlorar MS pengar

Men borde dom inte förlora ännu mer pengar om kunderna inte köper den!?

Bara en tanke!

/John

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: johnnie2times:

Bara en tanke!

/John

Jo, det är klart, köp en PS2 istället.

• Medlem
  • Nacka
  • 2002-09-25 11:05
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: johnnie2times:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Fredrik Sigbjörn:

Bara en tanke!

/John

Mmm nae inte nödvändigtvis... Som jag förstått det så kostar hårdvaran mer än vad dom säljer den för, så rent tekniskt är själva maskin-köpet en förlust. MS får in sina pengar på spelen, och har därför subventionerat spelen...

/arvid

• Medlem
  • Nacka
  • 2002-09-25 11:09
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: hugin:
Någon driftig person borde väl kunna fixa et OS X för X-boxen? Det går ju att boota Linux på den. Det hörs ju på namnet att den ska köra OS X.

Har för mig att det var problem med linux på xboxen... Fick man inte en saftig summa pengar om man fick linux att fungera på en xbox utan hårdvarumodifikationer?
Eller är det redan någon som fått pengarna?
Således borde det nog inte gå att köra in osx sådär utan vidare heller... Tyvärr... Men visst vore det coolt!!!
Betydligt stabilare än den strippade version av Win Me som ligger där nu...

/arvid

• Avstängd
  • 2002-09-25 11:34

XBOX regerar. Vill ha en själv. Finsn ju lödfria plug and play chip nu, värsta tungt Vidrigt billig webserver 2500 + 500-750

Måste ju bara köpa konsol tills nästa jul (StarCraft: Ghost "only on console")

1
Bevaka tråden