Hej.
Jag har en G5a dual 1.8ghz, modellen med PCI-X o 4 minnesslots. Sen har jag problem med mitt M-audio Audiophile 2496 kort som med de senaste drivrutinerna, 2.0.5, bara krånglar under OSX 10.4.3!!!
LOGIC PRO 7.1 säger efter 2 bars uppspelning att kortet o Logic tappar kontakten och sen fortsätter det så hela tiden. Varannan BAR under uppspelning kommer samma meddelande.
I användning med Quicktime är det en annan sak, här distar/phasedistar ljudet på ett sätt jag aldrig varit med om på någon dator. När jag sätter ner samplingsraten (i verktygsprogrammet audio & midi inställninar) till 33000hz istället så funkar ljudet perfekt....
Jag är dock ny på MAC och har alltid kört PC, men det verkar som om det är drivrutinen som krånglar. Jag har dock precis uppgraderat den till den senaste efter att ha kört v.2.0.4 med samma problem. Uppgraderingen skedde in enlighet med M-audios instruktioner.
Vad kan ha hänt? Blir det bättre av att bara skifta PCI-X slot för ljudkortet, eller måste jag installera om allt?
Enligt M-audio skall det finnas 2 olika G5:or:
1 modell med PCI & 4st minnesplatser - denna är inkompatibel med DELTA KORT!!!
1 modell med PCI-X & 8st minnesplatser - denna funkar fint!!!
Nåt mer info ger de inte, MEN JAG HAR en modell med PCI-X & 4 minnesplatser!!!
Konstigt minst sagt...
Har nån en aning vad mina problem har för grund?