Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

logic till pc?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Här kommer en klassisk fråga!
Det är ju ingen hemlighet att emagic har dumpat projekt logic-till-pc, men jag vill gärna höra insinueringar eller spekulationer om det SKULLE börja göras igen!

ptjaaa... det skulle väl vara introducerandet av Intel komponenter i de senaste Mac'arna då.
vissa anser ju att det skulle innebära att Mac närmar sig PC en aning.

jo... det är ju sant, jag känner en som kör osx på sin pc, men det är ju inget alternativ känns det som. jag undrar bara om emagic har några planer...

Emagic finns inte längre. Det är Apple.

Och iofs så gör dom ju QT och iTunes för PC, men det känns väldigt avlägset att dom skulle porta tillbaka Logic...

Apple köpte ju Emagic, så Logic är numera ett Apple-program. Även om Apple gjort till exempel iTunes i Windowsversion så är det nog ett rent ekonomiskt taktiskt drag att ha Logic enbart för Mac. Apple vill att proffsen använder deras plattform Mac så därför "låser" man t.ex Final Cut Pro och Logic till plattformen.
Så min teori är att vi kan glömma att Logic återuppstår på Windows-plattformen.

  • Medlem
  • 2005-12-13 18:07

Nu väntar vi bara på open source-projektet, ilLogic!

haha jgb... det kanske inte vore så dumt men jag gråter blod över det faktum att logic inte finns till pc. jag är nöjd med cubase sx3, men logic ÄR bättre när det gäller midi, och det gillar jag.
logic kommer nog aldrig att komma till pc igen, ett väldigt smart drag av apple, men lite trist.
5.5.1 platinum versionen börjar kännas läskigt gammal nu, den har ju inte ens freeze-funktion.

1
Bevaka tråden