Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

World of Warcraft

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet nån om Blizzards spel World of Warcraft ska komma ut till mac och i såfall när? Verkar vara ett myche häftigt spel. Vorre grymt kul om det kom en mac-verision.
Har dock hört och sett att det ska finnas en månadsavgift på spelet, något som inte är fullt så roligt...
Om någon vet kan ni väl berätta...

Ja, det ska komma.
Det bästa av allt - spelet släpps som hybrid CD. Alltså - samtidigt på Mac och PC!

Releasedatum vet jag inget om.

DET låter kul!

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2002-06-09 21:32
Citat:

quote: Ja, det ska komma.
Det bästa av allt - spelet släpps som hybrid CD. Alltså - samtidigt på Mac och PC!

Det är väl WarCraft 3 du tänker på nu?! Vad jag vet så är det inte klart än om World of WarCraft kommer till Mac.

[ 09 Juni 2002, 21:33: Meddelandet ändrat av: Onken ]

WoW finns med på IMG:s releaselista, men inte på Macgamers... Men jag har inget minne av att blizzard har gått ut och sagt att det ska komma officiellt. Men eftersom blizzard är macvänliga och har släppt alla sina tidigare spel till mac, så är jag nästan helt säker på att det kommer en macversion av WoW oxå.
Allt som jag har hört om Hybrid-CD:s har gällt Warcraft III.
Och ja, World of Warcraft kommer lixom alla andra OLRPG att ha en fast månadsavgift. Hur mycket avgiften kommer att ligga på tror jag inte är bestämt. Men den behövs, så att spelvärlden kan hållas uppe, blizzard-snubar kommer ju sitta och kontrollera händelseförloppet i alla världar och sånt kostar pengar. Så månads-avgiften är nödvändigt för att spelandet ska bli riktigt bra.

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2002-06-14 09:50
Citat:

quote: WoW finns med på IMG:s releaselista

Det visste jag inte. Men det är antagligen så som du säger att Blizzard inte har gått ut med det officiellt ännu.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-06-15 01:45

3 juli kommer de. och jag menar då wc III

[ 15 Juni 2002, 01:46: Meddelandet ändrat av: stash ]

  • Avstängd
  • 2002-06-17 02:14

WC3 är jätteskojj *har spelat* säger inte att jag har men jag har spelat det, både betan o final... Final är UNDERBART bra... uaaaah va det rockar

Ska hämta upp mitt WC III på CompUSA den 3 juli! Yeah! Hybrid. Otroligt.

1
Bevaka tråden