Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logic Pro 7 kraschar vid bounce

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-01-20 19:50

Hej!
Mitt logic kraschar när jag trycker på bouce knappen i menyn.
någon som har någon aning om vad det är för fel?

/benny

Jag har inte heller fått "Bounce"-menyn att fungera tillfredställande. Men lösningen är denna:
Gå till Masterregeln i Logic och klicka på Bounce-knappen under den.

Har du uppgraderat till 7.1? Om inte så gör det för det finns en del förbättringar som jag har fattat det, sen kan man bara uppdatera via osx till 7.1.1

Detta löser dock inte ALLA kraschar vid BOUNCE-försök. Jag har försökt med lite 3-parts tillverkares pluggar (de är förstås demos, men ändå fullt fungerande) o när man jobbat ett tag så vill man bounca o då stängs programmet ned ibland. Men det har aldrig hänt när jag bara använt Logics egna pluggar.

Lite småbuggar har jag märkt av, som att programmet ibland kraschar vid vissa tillfällen. Men sen har ju jag en massa andra minst sagt tveksamma program igång samtidigt, vilket ju aldrig är ett bra alternativ. Det bästa man kan göra är att installera om OSX och bara uppgradera o sen bara använda datorn till musik, och inte regelbunden internet-aktivitet som jag annars gör.

MVH
anders

1
Bevaka tråden