Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail: kan man "Forward" utan att citera och behålla avsändaren?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-06-28 10:23

Jag skickar en massa post vidare från ett konto till ett annat. Jag vill inte att jag ska vara avsändare när mailet når mitt andra konto, utan jag vill se vem som skickade mailet till mitt första konto. Jag vill heller inte att all mail som vidareskickas ska få den där idiotiska blåa citeringsranden Mail.app lägger på i stället för hakarna som andra mailprogram lägger dit.
Går detta att lösa?

Ursprungligen av Baron:

Jag skickar en massa post vidare från ett konto till ett annat. Jag vill inte att jag ska vara avsändare när mailet når mitt andra konto, utan jag vill se vem som skickade mailet till mitt första konto. Jag vill heller inte att all mail som vidareskickas ska få den där idiotiska blåa citeringsranden Mail.app lägger på i stället för hakarna som andra mailprogram lägger dit.
Går detta att lösa?

Eftersänd?

• Medlem
  • 2006-06-28 13:25

Hur då "eftersänd"?

Brev -> Eftersänd
Shift+Kringla+E

• Medlem
  • 2006-06-28 14:54

Jag sitter med OS9 några dagar och kan inte kolla, men går detta att fixa som en regel? (Jag har lagt upp en regel som skickar all post vidare från det aktuella POP-kontot.)

Jepp det går att sätta upp som en regel.

• Medlem
  • 2006-06-28 15:00

Bra bra! Fixar på fredag.

• Medlem
  • International user
  • 2006-06-28 15:05

Man kan ju också ändra inställningarna i webbmailen så allt som kommer in eftersänds till en annan adress. Kanske lite beroende på operatör, men jag tror de flesta erbjuder den möjligheten.
Med det menar jag inte att man måste kolla all mejl med webbmejlen.

• Medlem
  • 2006-06-28 15:09

Mja, vi har ett webbmailgränssnitt som är från medeltiden, och på jobbet tvingas vi tömma mailservern varje gång vi hämtar post, som till råga på allt är POP. Det blir till att eftersända all post jag hämtar hem i stället.

1
Bevaka tråden