Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

bilderna flyttas när man drar dom från iphoto

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2006-06-30 00:41

är det allmänt kännt att om jag t.ex markera de flesta bilderna i mitt iphoto bibliotek och drar ut dem på t.ex desktop så flyttas bilder och finns nu inte längre kvar i iphoto?(har iphoto6)
för jag gjorde det idag för att kunna ha en roterande bakgrund som går igenom alla mina bilder (alltså byter var 5 sekund)

så jag gjorde det och nu till min stora förvåning så märkte jag att alla mina bilder i iphoto var borta.. eller hmm thumbnailsen var kvar men själva bilderna fanns inte och mitt bibliotek hade minskat från 2.5gb till 250 mb..
som tur är har jag en relativt ny backup (jag rensade bort en hel del bilder från den nya mappen jag skapa) så bilderna ska nu vara tillbaka.. men är detta en bugg eller ahr det alltid varit så?

som t.ex i itunes så försvinner ju inte låten om jag drar ut filen för att göra en kopia nånstans..
eller iphoto är bara annorlunda. funkar det om jag håller in options knappen?

En av nyheterna i iPhoto 6 (tror jag det var - men det kanske kom femman redan?) är att man kan lagra bilderna utanför biblioteket, på valfri plats på hårddisken. Så om du drar ut bilderna på skrivbordet kanske iPhoto uppfattar det som att du vill lagra bilden där istället.

Edit: Jo, det var en av de mindre kända nyheterna i iPhoto 6 (fast det var inte direkt hemligt, det står i hjälpfilen t.ex.): Use pictures stored anywhere with iPhoto6

• Medlem
  • Hässleholm
  • 2006-06-30 13:09

okej tack... lite jobbigt. skulle finnas en preference i i iphoto som man kunde trycka i eller liknande

1
Bevaka tråden