Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

.exefiler på skrivbord?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-30 09:46

Har fått ett skumt problem.
Mitt skrivbord är helt cleant, jag har ingenting där.
Men när jag ska spara en filhämtning på skrivbordet, så ser jag där en .exe-fil,
t ex x7kbufes.exe.
Vad är det för ngt?
Är alltså endast synlig när jag ska välja var jag ska lägga filhämtningen, inte annars.

Edit: Opps, nu ser jag plötsligt den på skrivbordet hela tiden.
Klickar jag på den så får jag upp ett licensavtal för MS office 2004 for mac test drive.

Har slängt filen, men vid nästa filhämtning så ligger där en ny.

• Medlem
  • International user
  • 2006-06-30 09:49

Det är en peze-grej som du laddat ner, eller fått via mejl.

• Medlem
  • 2006-06-30 11:57

Om det är en pcfil kan det väl inte komma upp ett licensavtal när man klickar på den, den är väl inte körbar överhuvudtaget.. Filnamnet tyder ju dock på en pc-fil, dessutom låter det som spyware/virus med det filnamnet..

Ursprungligen av kenny:

Om det är en pcfil kan det väl inte komma upp ett licensavtal när man klickar på den, den är väl inte körbar överhuvudtaget.. Filnamnet tyder ju dock på en pc-fil, dessutom låter det som spyware/virus med det filnamnet..

Troligen kommer licensavtalsrutan upp eftersom systemet försöker starta Virtual PC, som ju är en del av det stora Office-paketet. .exe är alltså associerat med VPC.

• Medlem
  • 2006-07-01 19:12
Ursprungligen av Björn Malmehed:

Troligen kommer licensavtalsrutan upp eftersom systemet försöker starta Virtual PC, som ju är en del av det stora Office-paketet. .exe är alltså associerat med VPC.

ah.. det visste jag inte..

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-30 15:52

Och hur får jag bort det? Och jo, jag får upp ngt om licensavtal.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-01 11:29
Ursprungligen av zlazk:

Och hur får jag bort det? Och jo, jag får upp ngt om licensavtal.

Du behöver inte oroa dig över att vara "smittad" av det, det är det bara Windows som kan bli, men jag förstår varför du inte vill ha det liggandes och skäpande. :rolleyes:

• Medlem
  • International user
  • 2006-07-01 15:20

Med Cocktail kan man få bort trilskande filer. Kolla på versiontracker.com.
Om man inte vill gå in i Terminalen och ha sig alltså.

1
Bevaka tråden