Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svart skärm och datorn startar inte efter Bootcamp installation.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-30 21:20

Hej,
Har haft en hel del strul med min dator, ett par HW strul och en del skit bakom tangentbordet.
Detta är antagligen mitt eget fel men efter att jag har försökt installera winxp med bootcamp så blir skärmen bara svart när jag startar datorn och inget händer... kan inte starta på osx skivan men det går att boota på xp skivan.. nu saknar jag OSX.
Snälla hjälp.
/A

Stoppa i OSX-skivan och kör startskiva i XP (Den finns i kontrollpanelen om du installerat drivarna från Apple) Testa att där välja OSX-skivan o se om den går o starta på.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-30 22:09

probelemt är att jag inte kan starta något OS. jag kan inte starta OSX eller winxp.
När jag bootar på winxp skivan kan jag börja installationen men så fort xp ska starta om så händer inget...

O inget händer om du har en OSX-skiva i och håller inne alt under uppstart? Kommer inte skivan upp så du kan klicka på den då?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-01 13:27

testade lite prylar och command+ alt + p +r sedan fungerar det tack för hjälpen.

1
Bevaka tråden