Jag tänker våga mig på att installera Boot Camp på min MacBook. Jag har ett jobb som måste utföras på plats, och jag måste jobba med ett CMS för en webbshopp som kräver Internet Explorer. (Ja, orkar inte ens kommentera det),
Jobbet ska vara klart imorgon, jag är hos kunden nu, och det enda jag har tillgång till är min MacBook. Med andra ord - jag behöver Windows!
Nu är frågan: Vilken version av Windows? Som tur är kände jag på mig detta och har två skivor av Windows med mig.
Windows Vista Beta 2 - (lagligt) nerladdat från Microsofts egna hemsida. Jag vet att den inte står med som alternativ på Boot Camp-sidan, men jag läste för nån dag sedan om att Vista rullade på bra för en användare här på 99Mac(?). --> Fungerar Vista, beta tvåan? 32- eller 64-bitars-versionen, spelar det någon rolll? (Jag har x64-versionen på DVD).
Windows XP med SP2 - ska ju funka som en klocka. Problemet är att jag har en "Multi-Image" ursprungligen en .ISO-fil, som kan brännas till både DVD och CD. (Ja, jag vet - men nöden har ingen lag, speciellt inte i ett sådant här dilemma, grundat av just det monopolistiska tänket Microsoft byggt upp hos människor.)
Problemet: på Boot Camps sida står det "no multi-disc, upgrade or Media Center versions. --> Syftar de på just en sådan skiva jag har eller på något helt annat, typ 8-in-1-skivor och sånt snusk?
Jag skulle helt enkelt bli jätteglad om någon kunde svara på de här frågorna: Speciellt angående Vista, om det överhuvudtaget går och om det i så fall spelar roll om det är 32- eller x64-versionen. Något man måste tänka på som inte står på Boot Camps officiella sajt?
Tack så jättejättemycket på förhand