Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avi spelare till Mac OS X?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad är bäst om man vill spela Avi filmer i OS X? Har letat men inte hittat nån fullt fungerande ännu, så jag vore mycket tacksam för någon rekomendation!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-05-26 00:48

QuickTime Player? Annars finns ju Windows Media Player.

• Oregistrerad
  • 2002-05-26 00:58

Själv använder ajg videolanclien på min iBook. För mig fungerar det perfekt, dock inte fallet för alla mystiskt nog. Värt ett försök iallafall.

En ny är släppt som slår vlc med hästlängder; dock klarar den inte widescreenen på min TiBook (är ett grafiskt användargränssnitt till ett Linuxprogram, och man kanske inte använder widescreen på Linux)

Namner är MPlayerOSX, klarar även subtitles!

• Medlem
  • Piteå
  • 2002-05-26 03:04

tycker att det var sämre kvalla med Mplayer än VLC.

Alltså. AVIs spelar du upp med Quicktime player. Däremot så säger du inte vad dom är kodade med för codec. Vilket spelar roll i valet av spelare. Quicktime stödjer "standard" kodade AVIs. (Cinepack, Intel Indeo)

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher:
Alltså. AVIs spelar du upp med Quicktime player. Däremot så säger du inte vad dom är kodade med för codec. Vilket spelar roll i valet av spelare. Quicktime stödjer "standard" kodade AVIs. (Cinepack, Intel Indeo)

Det står Div X bla blabla .avi i filnamnet, så man kanske behöver nån Div X plugin för Quicktime?

Läs den här tråden..
Så får du svar på hur du spelar upp dina filmer

http://99mac.com/ubb/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=8;t=000509

[ 26 Maj 2002, 17:35: Meddelandet ändrat av: Christopher ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher:
Läs den här tråden..
Så får du svar på hur du spelar upp dina filmer

http://99mac.com/ubb/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=8;t=000509

Jag tackar och bockar, allt på ett ställe!

1
Bevaka tråden