Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes-bibliotek som respekterar in-/urkoppling av externa HDD?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-07-03 08:04

Jag tycker det är irriterande att iTunes bibliotek, och följaktligen(?) Front Row, inte verkar smart nog att förknippa låtar med diskar.

Jag skulle önska att när jag ansluter min externa hårddisk så läggs dess låtar till biblioteket, och när jag kopplar från den tas de bort, så att jag på resande fot inte behöver fundera över vad jag har lokalt och vad som fanns på disken.

I dagsläget har låtarna lagts till biblioteket, men ligger kvar även när externa disken är frånkopplad.

Kan detta åstadkommas antingen med nån inställning jag missat, nåt extraprogram, eller kanske nåt AppleScript?

• Medlem
  • Öland
  • 2006-07-03 08:17

Förstår inte riktigt vad du menar men gissar att detta lilla program skulle kunna hjälpa dig: Libra -googla på det.

Det gör så att du kan ha flera olika bibliotek på din mac. Tex som jag: ett på den externa HD'n samt en i den interna. Med hjälp av programmet "Do Something Then" kan du få Libra att öppnas automatiskt när du ansluter/kopplar bort en extern disk. -Mycket användbart.

//Filip

• Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-07-03 17:24

Tack, tror du förstod mig rätt. Programmet hette visst "Do Something When" (inte "Then").

Dessvärre går det inte så bra - DSW verkar inte funka på Intel-burkar än, och efter att ha funkat först så stängs Libra nu så fort det startas, även när jag AppZappat programmet och dess inställningar och installerat igen.

1
Bevaka tråden