Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

S-video ut på Macbooken

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena,

Jag funderar på att köpa en mini-dvi -> S-video grunka till min Macbook, och har lite frågor.

1. Kan man bara åka till närmsta apple-store och köpa en? Eller måste man beställa den?

2. Blir bilden bra?

3. Kan man koppla in datorn till tv'n, och sen stänga locket och använda front row? Eller måste det vara ett externt tangentbord inkopplat också för att datorn inte skall börja sova när locket stängs?

Hoppas någon här sitter inne på svaren.

/hulle.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-07-04 11:45
Ursprungligen av Hullefar:

Tjena,

Jag funderar på att köpa en mini-dvi -> S-video grunka till min Macbook, och har lite frågor.

1. Kan man bara åka till närmsta apple-store och köpa en? Eller måste man beställa den?

2. Blir bilden bra?

3. Kan man koppla in datorn till tv'n, och sen stänga locket och använda front row? Eller måste det vara ett externt tangentbord inkopplat också för att datorn inte skall börja sova när locket stängs?

Hoppas någon här sitter inne på svaren.

/hulle.

Jag köpte min på Mac Support i Malmö. Bilden är bra tycker jag. Man kan bara stänga locket om man har kopplat in externt tangentbord och mus. Annars går datorn i vila.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-07-04 12:07
Ursprungligen av fredHo:

Jag köpte min på Mac Support i Malmö. Bilden är bra tycker jag. Man kan bara stänga locket om man har kopplat in externt tangentbord och mus. Annars går datorn i vila.

Nja... datorn går väll i vila i vilket fall när du stänger locket? Min gör det i alla fall. Grejen är att du kan väcka den igen med ett externt tangenbord inkopplat. Så frågan är om det inte är möjligt att även väcka den med fjärrkontrollen med locket stängt. Du kan ju väcka den med fjärren då locket är öppet så det borde 17 gå även om locket är stängt. Ska testa när jag kommer hem på lunchen.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-07-04 13:19

Det går att väcka den med fjärren när locket är stängt. Men har du ställt in så du måste skriva in lösenord måste du ha externt tangentbord iaf.

Ahh, ok schysst. Då kan jag alltså ha den som mediacenter när jag känner för det.

En sak jag stör mig på dock är att varje gång jag går in i front row och väljer "movies" så står den och tänker en lååång stund innan man kommer vidare... Jag antar att den söker igenom HD'n efter filmfiler eller nåt liknande, finns det något jag kan göra för att ändra på det?

/hulle.

1
Bevaka tråden