Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

kantutjämning i firefox

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har testat olika browsers men har hela tiden kommit tillbaka till firefox, den har allt man behöver.
Men, den gör inte kantujämning på all text när tex camino gör det. Är det någon inställning eller är det något som inte går att göra åt.
Det är inte så kul att surfa när en del sidor ser ut så här:
(firefox vs camino)

Har du uppdaterat till 10.4.7? Den ska lösa ett problem med kantutjämning i Firefox.

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Har du uppdaterat till 10.4.7? Den ska lösa ett problem med kantutjämning i Firefox.

ja, jag kör 10.4.7 så det måste vara något annat :C

jag testade lite på hemsidan bilden ovan är tagen ifrån (http://www.jourtor.se/livedata/) och när jag ändrade textstorleken i stilmallen så får texten kantutjämning, texten på sidan är 9px liten men ändrar jag den till 11px så blir det kantutjämning. Går det ändra någon inställning någon stans så att även text som är nio pixlar stor får kantutjämning i firefox?

hittade en lösning (kanske inte den bästa, men den funkar).
i filen contents/macos/greprefs/all.js så la jag till följande kod:

//Control font smoothing
user_pref("browser.quartz.enable.all_font_sizes", true);
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-06 09:34

Ta en titt på System Preferences ---> Appearance
"Font smoothing style" och "Turn off text smoothing for font sizes ?? and smaller"

Den inställningen står redan på "6" och så var det ett firefoxspecifikt problem som nu är löst.

1
Bevaka tråden