Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inget ljud vid videouppspelningar från internet

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-06 14:09

sitter med en nyinköpt macbook och har fått problm med videouppspelningar på internet, dvs "streamad" media. bilden fungerar som det ska, men det hörs inget ljud. jag har samma problem oavsett webläsare, mediaformat eller hemsida.

det som är konstigt är att ljudet på apples hemsida fungerar (t.ex det som finns i filmtrailers etc) men när jag går in på den aktuella filmens officiella hemsida för att titta på trailern där så är ljudet borta..

vad göra? tacksam för hjälp. kan detta klassas som konstruktionsfel? jag har för mig (men är inte säker, att det fungerde första dagarna efter jag fått datorn..

• Medlem
  • International user
  • 2006-07-06 14:12

jag kan tillägga att jag i övrigt är väldigt nöjd med datorn. verkar som jag fått ett bra exemplar då den alltid går knäpptyst och jag personligen tycker inte att min blir så varm som man läser att vissa andras blir..

därför hade det varit skönast om problemet gick att lösa på egen hand istället för at få en ny dator av apple

• Medlem
  • Skänninge
  • 2006-07-06 15:48

Prova med att öppna och stäng GarageBand.

• Medlem
  • International user
  • 2006-07-06 16:39

tack för tipset! ska prova det när jag kommer hem från jobbet. har dock aldrig nånsin haft igång garageband men det kostar ju inget att prova..

• Medlem
  • International user
  • 2006-07-06 17:16

testade garage band-tricket nu och tyvärr löste det inte problemet. men tack iaf.

ingen annan som vet. ingen som hört talas om ngn annan med detta problem (som är jobbigare än vad man kan tro)..

• Medlem
  • International user
  • 2006-07-06 22:23

snackade med supporten idag. de sa att jag skulle prova att skapa en ny användare och testa igen. hjälpte inte =(

1
Bevaka tråden