Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kamera som drivs med strömsladd (istället för batteri)

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-07-07 18:42

Jag håller på med ett projekt med en kamera som automatiskt ska fota under en längre tid. Den kommer ta bilderna "direkt in" i en mac med Automator --> Image Capture eller liknande lösning. Problemet är att jag behöver hitta en kamera som kan gå på sladd istället för batteri så jag slipper byta batteri två gånger om dagen.
Någon som har tips? Det måste ju finnas. Prisklassen är inte det viktigaste just nu så tipsa gärna om vilka kameror ni än vet (eller om det finns någon annan smidig lösning på problemet).

Tack

Det finns i varje fall eliminator till Canons systemkameror.

• Medlem
  • Kristinestad Finland
  • 2006-07-08 20:27

Canons 1DMarkII, 1DMarkIIn och 1DsMarkII har, förutom laddbart batteri, ett batteri enbart för strömuttaget.

• Oregistrerad
  • 2006-07-08 20:30

både NIKON och canon har adaptersladdar så du kan använda din kamera sas kontinuerligt.
kommer inte på vad de heter i respektive sortiment, men en välsorterad fotohandlare
kan säkert hjälpa dig!

Ilkka

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-09 13:54

De flesta av Olympus kompakter har DC-ingång.

Jag har en sådan kamera, en gammal Minolta Dimage på 2.1MP.
Gå omkring i affärer och kolla på kamerorna, du hittar säkert några.

• Oregistrerad
  • 2006-07-09 20:47

Tack alla för svar. Jag ska kolla på era föreslagna alternativ.

Ciao

även de flesta fuji. s2 och s3 har även firewire så att du kan plåta rakt in i datorn. praktiskt om man kör långa studiopass

Jag har en batterieliminator till min Ricoh. Den var inte speciellt billig, men det funkar bra. Jag har "filmat" växter som växer (byggt QuickTime-film av stort antal stillbilder), det blev rätt bra fast jag första gången gjorde tabben att inte ställa kameran på M.

• Oregistrerad
  • 2006-08-25 10:51

Jag var på kameradoktorn och testade många kameror. Valet blev en Nikon Coolpix p1 som både klarar av att fota rakt in (jag testar med Automator i OS X 10.4) och även har eleminator. fota-rakt-in finns i min två år gamla (rätt dåliga) canon ixus, men det har Canon tagit bort i IXUS-modellernra som finns nu. I alla fall: tack för all hjälp

Skulle tro att alla kameror där du laddar batteriet i kameran, dvs de kameror som inte har de vanliga batterierna som går att köpa överallt utan någe specialbatteri som kostar alldeles för mycket, de kamerorna har laddare inbyggd i kamerna. Min Canon Powershot G2 har det och alla i samma serie har det utom den senaste, G6.

När det gäller kameror och funktioner på varje kamera, kolla på denna site:

http://www.dpreview.com/

Där kan du se vilka batterier olika kameror har, om de laddas i kameran eller utanför med medföljande laddare och om det finns en adapter (charger). Det står i recensionerna.

1
Bevaka tråden